Vozački po starom do juna

Izvor: S media, 23.Feb.2010, 17:19   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Vozački po starom do juna

Ministarstvo unutrašnjih poslova Srbije saopštilo je danas da će pravilnik o načinu polaganja vozačkog ispita u skladu sa novim Zakonom o bezbednosti saobraćaja biti donet do 10. juna ove godine. Do tada na snazi ostaju odredbe starih zakona.

Uprkos današnjem saopštenju MUP-a, Damir Okanović, direktor Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja izjavio je za Radio S da je potrebno što pre početi sa novim sistemom obuke jer, najviše saobraćajnih nesreća izazovu >> Pročitaj celu vest na sajtu S media << vozači-početnici.

Ipak, po nejgovim rečima, još uvek se ne može govoriti o rokovima jer je potrebno da se novi sistem obuke u potpunosti pripremi za sprovođenje.



„Nije dobro da mi na papiru donesemo neke pravilnike koje nećemo moći da ispunimo onako kako treba da bismo dobili kvalitetno obučene vozače“, ističe Okanović.


On napominje da je novi sistem polaganja vozačkog ispita u interesu svih jer će biti mnogo lakši i mnogo primereniji nego što je to bio slučaj do sada, pa zbog toga svi oni koji još uvek nisu dobili vozačku dozvolu ne treba da žure.

Međutim, u medijima se poslednjih meseci mnogo pričalo i o drastično većoj ceni obuke budućih vozača, na šta Okanović kaže da novi Zakon ne propisuje cenu obuke pa će po njegovom mišljenju cenu formirati tržište.

„Cena obuke će verovatno biti skuplja nego do sada zbog uvođenja teoretske nastave, pa će fond časova biti veći nego do sada, ali ljudi koji budu izlazili iz auto škole će biti kvalitetnije obučeni i obrazovani. Nemojte da razmišljate da li je obuka skuplja već razmišljajte o tome koje su posledice loše obuke“.



Okanović ističe da po novom Zakonu o bezbednosti saobraćaja svaka auto škola mora da ispuni sledeće uslove: da ima adekvatne prostorije u kojima će se održavati teorijska nastava, određenu veličinu poligona, određen broj vozila i starost vozila na kojima će se sprovoditi praktična obuka vozača.

„Bitna novina je i ta da će svako vozilo koje se koristi za obuku imati tahograf

koji beleži dužinu trajanja upravljanja vozilom zbog čega će biti sprečene zloupotrebe“, ističe Okanović ali naglašava da Komitet za bezbednost saobraćaja nema podatke o tome kakvog je kvaliteta obuka vozača u Beogradu a kakva u unutrašnjosti Srbije, tačnije da li se i po čemu ona razlikuje.


Ipak, naglašava da će se i to promeniti sprovođenjem novog Zakona, jer će svi instruktori vožnje morati da poseduju licence.

On takođe napominje da Evropska pravila nalažu i da vozila na kojima se sprovodi obuka vozača i polaganje vozačkog ispita moraju da ispune određene kvalitete.



„Nije primereno da Vi učite da vozite na automobilu koji je recimo star

25 godina a zatim kada dobijete dozvolu sednete da vozite automobil koji se po svojoj tehnici potpuno razlikuje. Naprimer, stara vozila nemaju sistem protiv blokiranja točkova, nemaju sistem protiv proklizavanja. Zbog toga je bitno da auto škole imaju savremen vozni park kako bi budući vozači bili adekvatno spremni zaučešće u saobraćaju“.


Okanović je na kraju istakao i da su rezultati primene novog zakona o saobraćaju, koji je na snagu stupio 1. januara, više nego dobri, najviše zbog toga što se vozači plaše aktuelnih sankcija.

Adrijana Bašić

Nastavak na S media...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta S media. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta S media. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.