Zaostala rešenja za penzije do kraja godine

Izvor: RTS, 04.Nov.2014, 20:59   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Zaostala rešenja za penzije do kraja godine

Do kraja godine Filijale PIO fonda u Beogradu rešiće svih 6.000 zaostalih zahteva za penzije koji nisu rešeni u zakonski predviđenom roku, kaže ministar rada Aleksandar Vulin. Vulin ističe da je značajno povećan priliv u PIO fond.

Vulin je novinarima nakon sastanka sa predstavnicima te filijale i v.d direktora PIO fonda Draganom Kalinović rekao da postoji veliki broj pritužbi da se ne radi dovoljno brzo što, >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << kako je napomenuo, potvrđuju podaci da se 6.000 predmeta ne rešava u zakonskom roku i da se čeka i do šest meseci, prenosi Tanjug.

"To je za nas apsolutno neprihvatljivo. Obećavam da će do 31. decembra 6.000 predmeta biti završeno i da od početka naredne godine neće biti ni jednog predmeta koji se ne završava u zakonskom roku", naveo je Vulin, dodajući da je zakonski rok dva meseca.

Vulin je podsetio i na činjenicu da je bilo i štrajkova zaposlenih fonda PIO, ali i da je došlo do značajno većeg broja podnetih zahteva onih koji su želeli ranije da odu u penziju nakon donošenja izmena Zakona o PIO.

Ministar je rekao i da je količina uplata fondu PIO u odnosu na prošlu godinu značano porasla i da je prošle godine ostvaren priliv od 199 milijardi dinara, a ove godine 213 milijardi.

Kako je naveo, do toga je došlo zahvaljujući povećanju zaposlenosti i naplate doprinosa, što je, kako je ocenio veliki pomak, ali nije dovoljno budući da još uvek imamo velikih problema sa radom na crno.

Vulin je sa predstavnicima PIO fonda razgovarao o ažurnosti Fonda u donošenju rešenja o ostvarivanju prava na penziju.

Izmenom zakona za regulisanje privremenih rešenja

Prema njegovim rečima, problemi sa privremenim rešenjima, biće regulisano izmenama zakona o PIO, već od iduće godine, budući da se dešava da iznos na privremenim rešenjima često ne bude ista kao visina konačnih rešenja.

"Problemi u brizni rešavanja zahteva rešiće se boljom organizacijom jedinica, tako što će manje opterećene filijale pomoći onima koje imaju veći broj zahteva da bi se doprinelo ažurnijem rešavanju", napomenuo je Vulin.

"Građani imaju pravo da u zakonskom roku dobiju svoje rešenje i da uživaju svoju penziju, a na nama je da to sprovedemo ", poručio je Vulin.

On je dodao da je važno da se omogući da se u zakonskom roku obrade rešenja za sticanje penzije, kao i da većina filijala u Srbiji to i čini .

Problematično je, dodao je, što mnoge službe ne znaju jedne za drugu, pa primera radi, PIO fond nema uvid u stanje u Centralnom registru, kao i što se softveri se ne slažu, te da će resorno ministarstvo učiniti sve da se omogući koncizniji rad i da službe bolje sarađuju.

V.d. direktora PIO fonda Dragana Kalinović ukazala da je da je zakonski rok za obradu rešenja za penziju dva meseca, i da ima filijala u kojima je ažurnost 100 odsto i u nekima se rešenja donose u roku od mesec dana, a većini oko dva meseca.

Gornja granica je šest meseci, što se dešava u Filijali Beograd gde gravitira i najveći broj osiguranika.

Ta filijala je, kako kaže, u proteklom periodu morala da vodi brigu i rešava probleme ranijih zloupotreba u radu u vezi sa radnim stažom.

"Obećavam da će i filijala za grad Beograd ubuduće raditi i donositi rešenja u zakonskom roku", poručila Kalinović.

Navela je da se u Filijali za grad Beograd 120.000 zahteva za sticanje penzije reši na godišnjem nivou, a da je mesečni priliv zahteva 9.000, kao i da je u toj filijali 562 zaposlena.

Nastavak na RTS...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.