Registracija pčelarskih vozila i dalje problem

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 19.Jun.2019, 14:18   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Registracija pčelarskih vozila i dalje problem

Pčelari u Srbiji već godinama imaju problem sa registracijom transportnih pčelarskih vozila. Sistemski se počeo rešavati, kažu pčelari, tokom prošle godine kada su radni sastanci sa predstavnicima Ministarstva poljoprivrede, Ministarstva saobraćaja, predstavnika Agencije za bezbednost saobraćaja i ključnih ljudi Saveza pčelarskih organizacija Srbije pokrenuli priču sa mrtve tačke. Kako je med je deficitaran proizvod >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << na svetskom tržištu, a pčelarstvo privredna grana u usponu kod nas, ukazano je na hitnost postupka u rešavanju ovog problema.

Novi zakonski propisi u vezi sa registracijom vozila stvorili su probleme pčelarima čija vozila za transport košnica najčešće ne ispunjavaju uslove propisane Zakonom. Mada je odredba o registraciji ušla u srpski Zakon o bezbednosti saobraćaja prvi put prošle godine, stavovi sa nadležnima se još uvek usaglašavaju. Apatinski pčelari, kao i svi drugi nemaju mogućnost da registruju svoja vozila i ako im je potrebno da pređu godišnje više od 300 kilometara u potrazi za boljom pčelinjom pašom.

"Ranije se moglo registrovati po atestu i zelenoj poljoprivrednoj tablici koja je važila po principu, jednom registruješ i voziš dok imaš to vozilo. Taj propis i Zakon je ukinut, tako da smo sada ni na nebu ni na zemlji“, žali se Vladimir Kovačić, pčelar.

“Čekamo da SPOS i Agencija za bezbednost saobraćaja naprave neki dogovor i da pojednostave tu registraciju po modelu iz Evropske unije koji će odgovarati svim pčelarima. Moje vozilo nisam uspeo registrovati, a vozim ga godišnje oko 50 kilometara”, kaže Rade Stevanović, pčelar i predsednik DP Dunav Apatin.

Pčelari ističu da stacionarni pčelinjaci samo pokrivaju troškove pčelarenja, te da su zbog toga selidbe neophodne, što dovodi do viškova meda koji se izvoze. Tokom prethodne dve godine, pčelari DP Dunav Apatin su izvezli preko 70 tona meda u zemlje Evropske unije.

“Trenutno radna grupa radi na izmeni pravilnika, to je radna grupa koju je organizovalo Ministarstvo saobraćaja, kao nadležno i očekujemo da će doći do usaglašavanja i ako smo svesni da postoji mnogo tehničkih i pravnih problema koje moramo savladati”, navodi dr med. Rodoljub Živadinović, predsednik SPOS-a.

U Agenciji za bezbednost saobraćaja ističu da benefite za pčelarska vozila treba tražiti u delu strukture cene registracije sniženim rizicima i troškovima osiguranja.

"Težište radnih dogovora i zahteva predstavnika SPOS-a nije bilo u oblasti dimenzija, tehničkih uslova i uređaja, sklopova i opreme i tehničkih normativa. Imajući u vidu specifične zahteve uočene pre i tokom dogovora, ispitivanje prepravljenih vozila prepravljenih za prevoz košnica se prema zahtevu vlasnika na terenu van ovlašćenih ispitnih mesta, gde za to postoje uslovi. Agencija je spremna da razmotri sve predloge i tehnička rešenja koja se odnose na prepravke kojima bi se omogućio savremen transport košnica", objašnjava Milan Petrović, pomoćnik direktora u Sektoru za registraciju vozila u Agenciji za bezbednost saobraćaja RS.

Pčelari predlažu da se, zbog izvoznog potencijala proizvodnje meda, stvore jednostavniji uslovi za testiranje njihovih vozila, a možda bi jedno od rešenja bio hrvatski model po jednostavnoj proceduri, gde bilo koje fabričko teretno vozilo možete registrovati za primenu u pčelarstvu.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.