Trijumf malog automobila: Opel Corsa slavi 40. rođendan

Izvor: B92, 25.Apr.2022, 11:14

Trijumf malog automobila: Opel Corsa slavi 40. rođendan

Za četiri decenije proizvedeno je 14 miliona ovih vozila.

U 2022. godini Opel slavi dva značajna jubileja - 160 godina postojanja, a istovremeno jedan od njegovih najprodavanijih modela proslavlja 40. rođendan. Kada se pojavila 1982. godine, Opel Corsa je iz temelja je promenila klasu malih automobila. Bila je Kadett u malom, moderna, praktična i ekonomična, a danas, u svojoj šestoj generaciji, traženija je nego ikad.

Prošle godine je Corsa bila >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << najpopularniji mali automobil u Nemačkoj i Ujedinjenom Kraljevstvu. Osim toga, električna Opel Corsa-e osvojila je nagradu Zlatni volan 2020. od strane Auto Bilda i već sada čini čak oko četvrtinu prodaje ovog automobila B segmenta.

Ali da bi se u potpunosti razumela popularnost Corse od njenog debija 1982, najprije treba pogledati drugi uspešni model brenda sa amblemom munje – Opel Kadett.

Taj, nekad mali Opel zamišljen je i izrađen kako bi se mobilnost približila većem broju ljudi u vreme kada je vožnja automobila još bila luksuz. Narednih decenija kupci brzo postali zahtevniji kako se njihovo blagostanje povećavalo. Zato je mali Kadett postao veći i snažniji u drugoj polovini 20. veka, približavajući se kompaktnoj klasi svakom novom verzijom.

Time je otvoren prostor za novi ulazni model, odnosno novi najmanji Opel – Corsu. Prvi primerak je izišao sa proizvodne trake u jesen 1982. u novoizgrađenoj fabrici automobila u Saragosi i odmah je pokazao ambicije da postane bestseler nemačke kompanije.

Tako je danas, 40 godina kasnije, više od 14 miliona primeraka sišlo sa fabričke trake, od kojih je većina proizvedena u Saragosii i Ajzenahu. Ovakav uspeh postignut je zahvaljujući brojnim naprednim tehnologijama koje su ugrađivane u Corse, a pre toga su bile dostupne samo u višim klasama vozila.

Imala je male dimenzije i dužinu od samo 3,62 metra, naglašene blatobrane poput automobila za reli i, za to vreme, značajno smanjen koeficijent otpora vazduha od 0,36.

Glavni dizajner Erhard Šnel nacrtao je mali sportski automobil sa svežim, isklesanim linijama. Gamu modela u početku su činili hečbek sa 3 i sedan sa 2 vrata, a kasnije je proširena sa 5-vratnim modelom i upotrebljivijom limuzinom sa 4 vrata.

Benzinski motori su bili 1.0 l/45 KS, 1.2 l/55 KS, i 1.3 L 70 KS. Vrhunac je bila Corsa GSi sa 100 KS, a predstavljeni su i dizel i turbo-dizel pogon sa 1.5 Isuzuovim motorom.

Dizajn je lagano osvežen u septembru 1990, novim branicima, prednjim svetlima i rešetkom hladnjaka, kao i modernijim enterijerom. Corsa A postala je visoko cenjeni bestseler sa 3,1 milion izrađenih primeraka.

Za razliku od prve generacije, u Riselshajmu su odlučili da pozicioniraju novi model kao omiljen među ženama. Opelov dizajner Hideo Kodama nacrtao ju je mnogo zaobljenijom i mekšom, sa ovalnim prednjim svetlima.

Corsa B bila je deset centimetara duža i sa mnogo prostranijom putničkom kabinom u odnosu na svog prethodnika. Takođe je nudila visoke bezbednosne standarde u svom segmentu, uključujući ABS sistem kočenja, ojačanja na karoseriji kao zaštitu od bočnog udara i prednje vazdušne jastuke.

Za posebna tržišta, pored modela sa 5 vrata, Opel je ponovno ponudio i varijante limuzine kao i karavana te pikapa. Kupe verzija Tigra bila je posebno popularna.

Benzinski motori već su imali tehnologiju ubrizgavanja goriva i katalizatore. Druga generacija Corse bila je uspešna širom sveta i prodaja je prešla granicu od 4 miliona prodatih jedinica.

Vodeći se time da nikada ne treba menjati pobednički tim, Hideo Kodama opet je angažovan da dizajnira Corsu C. Stil je svesno bio usmeren prema uspešnom prethodniku.

Corsa je ponovno porasla za deset centimetara u dužinu i dobila širi stav sa dužim međuosovinskim razmakom, što je značajno povećalo unutrašnji prostor. Po prvi je put karoserija bila potpuno galvanizovana a posebno atraktivan je bio pikap Utility namenjen tržištima u razvoju.

Sofisticirani ECOTEC benzinski motor sa četiri ventila i novi turbo-dizelaš sa direktnim ubrizgavanjem obezbedili su veću snagu, manju potrošnju goriva i najmanje vrednosti emisija – sve varijante već su bile usklađene sa Euro 4 standardima.

Corsa C je takođe bila široko popularna i prodata je u 2,5 miliona primeraka. Ali, druga generacija Tigre nije se dobro provela, pa su nakon pet godina ovaj model i ime otišli u istoriju.

Jedan je od svega par Opelovih modela nastalih u kratkoj bliskoj saradnji sa Fiatom pa mnogo toga deli sa, tada takođe predstavljenim, Fiat Grande Puntom.

Od ove generacije se stilski razdvajaju verzije sa 3 i 5 vrata: Corsa sa 3 vrata ima jedinstveni stil kupea namenjen sportskim kupcima, poput originalne Corse A.

Varijanta sa 5 vrata postaje prostran, pravi mali porodični automobil. Dužina Corse D još je manja od četiri metra, odnosno iznosi tačno 3.999 mm.

Uz Opelovu tehnologiju ecoFLEX, Corsa D je dobila sisteme Start/Stop za uštedu goriva i efikasne motore.

Verzija 1.3 CDTI ecoFLEX trošila je samo 3,3 l/100 km u kombinovanom ciklusu i ispuštala je svega 88 g/km CO2 (prema NEDC-u).

Četvrta generacija Corse prodata je u više od 2,9 miliona primeraka.

Praktična i moderna nadogradnja Corse D, Corsa E, prodata je u oko 1,3 miliona primeraka.

Peta je generacija takođe pravljena u Opelovim fabrikama u Saragosi i Ajzenahu. Po prvi je put premašila granicu od četiri metra, pružajući visoku udobnost i vrhunske tehnologije u 4,02 metra dužine.

U ponudi su bili volan koji se može grejati, zatim grejanje sedišta i automatska kontrola klime, kao i prednja kamera sa sistemom za prepoznavanje saobraćajnih znakova i asistenciji za ostanak u voznoj traci.

Vozači Corse mogli su da uživaju u blagodetima multimedijalnog sistema IntelliLink, uključujući touchscreen u boji od 7 inča, koji je kompatibilan sa aplikacijama Apple CarPlay i Android Auto.

Vrhunski sportski model malog automobila u početku je bio Corsa OPC sa 152 kW (207 KS), a posle Corsa GSi sa 110 kW (150 KS).

Opel je optimalno opremljen za buduće izazove pre tri godine lansirao Corsu broj 6. Više nema trovratne verzije, linija krova je poput kupea, za 48 milimetara niža od one prethodnika – bez uticaja na prostor po visini.

Uz dužinu od 4,06 metara, vozač sjedi 28 milimetara niže, dok nizak centar gravitacije pogoduje efikasnosti vožnje i dinamičnijem upravljanju.

Po prvi put Corsa je dostupna i u potpuno električnoj verziji (Corsa-e), uz autonomiju u vožnji sa jednim punjenjem baterije od 359 km, prema WLTP protokolu.

Vrhunac opreme Corse predstavljaju prilagodljiva svetla bez zaslepljivanja drugih vozača – Intelli-Lux LED Matrix, koja Opel prvi put nudi u segmentu malih automobila.

Osim toga, postoje i brojni savremeni sistemi asistencije vozaču, što vožnju čini još bezbednijom i opuštenijom.

Koja je, od dosadašnjih šest generacija Corse, vaš favorit?

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.
Pogledaj vesti o: Opel

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.