Novi most se u subotu otvara za vozila i pešake

Izvor: Radio 021, 31.Avg.2018, 11:04   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Novi most se u subotu otvara za vozila i pešake

Novi železničko drumski most sagrađen na mestu nekadašnjeg Žeželjevog mosta, sutra, 1. septembra, u 11 časova, biće otvoren za drumski, biciklistički i pešački saobraćaj, šest meseci nakon što su preko njega krenuli redovno da prolaze vozovi.

Most će otvoriti predsednik Srbije Aleksandar Vučić i evropski komеsar za proširеnje Johanеs Han.

Otvaranjem ovog mosta za drumski saobraćaj biće obustavljen prelazak vozila i pešaka preko privremenog montažno-demontažnog >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << mosta "Boško Perošević", kojeg je 30. maja 2000. godine otvorio tadašnji predsednik Jugoslavije Slobodan Milošević.

Novi most završen je 19 godina od rušenja njegovog prethodnika, a izgradnju su obeležila velika kašnjenja. Podsetimo da je most trebalo da bude gotov krajem 2013. godine, kako je prvobitno najavljeno u januaru 2011. Radovi su, međutim, počeli tek 20. aprila 2012. i od tada je bilo brojnih prepreka, od prekidanja radova zbog štrajka radnika, do problema sa finansiranjem. Konačno, pre oko dve godine je uspostavljen sistem kontinuiranog finansiranja iz budžeta Pokrajine i Grada i radovi su privedeni kraju, iako je opet bilo probijanja rokova.

Vozovi su preko mosta krenuli u aprilu, a drumski saobraćaj tek sada, jer se prvo kasnilo sa završetkom pristupnih puteva, a kada su konačno završeni, bez jasnog obrazloženje, čekalo se oko mesec dana da neko otvori most.

Gradnju mosta su, prema prvobitnom ugovoru, finansirali EU, Pokrajina i Grad sa oko 45 miliona evra, ali su kasnije troškovi, prema poslednjim iznetim podacima, 54,7 miliona evra. Takođe, za prilazne puteve, kao i za uklanjanje privremenog mosta, iz EU fondova, kao i od državnih sredstava izdvojeno je još oko 19,1 milion evra.

Sada kada krene drumski saobraćaj počeće uklanjanje montažnog mosta. Prvobitno je bilo najavljeno da će uklanjanje početi 1. avgusta i trajati do 1. novembra i može se proceniti da će ovaj most, sagrađen za nekoliko meseci 1999. i 2000. godine, verovatno do kraja godine biti uklonjen.

Takođe, radovi na pristupnim saobraćajnicama biće nastavljeni i narednih meseci i potrebno je sagraditi i podvožnjak ispod pruge na prilazu novom mostu kod Oficirca. Prema nezvaničnim informacijama, početkom sledeće godine  uslediće prekid železničkog, a možda i drumskog saobraćaja na novom mostu, baš zbog gradnje tog podvožnjaka, koji nije sada izgrađen.

Dodajmo da novi most još nema ime, a većina građana ga zove "Žeželjev most" ili "Novi Žeželjev most". Postoji više predloga kako bi trebalo da se zove, a Komisija za davanje imena Skupštine grada još nije imala sednicu na kojoj bi razmatrala te predloge. Podsećamo da je prethodni most zvanično nosio ime Most bratstva i jedinstva, ali su ga svi zvali Žeželjev most, po projektantu Branku Žeželju,

Autor: 021.rs

Nastavak na Radio 021...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio 021. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio 021. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.