Novi Sad: Novi most do 2012.

Izvor: B92, Beta, 10.Feb.2009, 14:38   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Novi Sad: Novi most do 2012.

Novi Sad -- Nakon izbora izvođača radova, počeće izgradnja novog mosta u Novom Sadu, a završetak radova očekuje se krajem 2012. godine, najavljuju vlasti tog grada.

Do kraja ove ili početkom sledeće godine znaćemo ko je izvođač radova i pobednik međunarodnog konkursa za izgradnju mosta na Dunavu u Novom Sadu, izjavio je direktor Zavoda za izgradnju Novi Sad Borislav Novaković. Konkurs počinje u septembru i trajaće 60 dana, dok će do konačne odluke žirija proteći >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << još 30 dana.

Most će imati oblik kontinualne grede sa plitkim lukom. Imaće četiri trake u oba pravca sa razdelnim ostrvom, na kojem će biti plitki luk, i pešačke staze ukupno široke 23 metra, pri čemu bi dužina mosta bila oko 170 metara.

Sa sremske strane, ispod Petrovaradinske tvrđave biće izgrađena dva tunela.

Uslovi za idejno rešenje bili su da most bude izgrađen na postojećim stubovima, da bude različit od ostalih u Novom Sadu i da svojim izgledom ne zasenjuje Petrovaradinsku tvrđavu.

"Mislim da je u građevinskom smislu ovo zaista veliki poduhvat i u evropskim razmerama, jer na celom toku Dunava gradiće se most u Novom Sadu i gradiće se most koji povezuje dva grada iz Rumunije i Bugarske - Kafat i Vidin", kaže Borislav Novaković, direktor Zavoda za izgradnju grada.

Ulaganja u infrastrukturu Vojvodine

Ministri Milutin Mrkonjić i Oliver Dulić i pokrajinski premijer Bojan Pajtić najavili su značajna infrastrukturna ulaganja u Vojvodini i Srbiji.

U pojedinim projektima, poput železničkog i drumskog Koridora 10, Pokrajina i Republika će zajedno ulagati sredstva, rečeno je sinoć u Novom Sadu. Radovi na Koridoru 10 jedan su od prioriteta republičke vlade u naredne četiri godine.

Za te radove je u toku ove godine planirano ukupno 702 miliona evra, od čega će veći deo, oko 470 miliona evra, biti namenjen izgradnji autoputa, dok će oko 220 miliona biti izdvojeno za železnički koridor, kaže ministar infrastrukture Milutin Mrkonjić.

"Ono što je za mene ovde najvažnije je da su ključne tačke na železničkoj magistrali od Beograda do Subotice, i gore do Budimpešte, Žeželjev most i železnička stanica Novi Sad", kaže on.

"Uz malo napora, uz veliku podršku Pokrajine i dobru saradnju Republike i Pokrajine, mi ćemo izmestiti stanicu tamo gde treba da bude i onda ćemo završiti Žeželjev most i provući magistralu kroz Novi Sad”, najavio je on.

Mrkonjić je rekao da se planira da do polovine godine bude izgrađeno dvadeset kilometara autoputa na delu Novi Sad–Horgoš, dok bi od sredine godine trebalo da stignu međunarodna sredstva za nastavak radova.

U ovim poslovima učestvovaće i Pokrajina, i to izgradnjom osam petlji na vojvođanskom delu Koridora 10, kao i ulaganjima u izgradnju novog Žeželjevog mosta, kaže pokrajinski premijer Bojan Pajtić.

"Pokrajina će, s obzirom na to da smo uspeli da ostvarimo 30 miliona evra evropskih sredstava za izgradnju Žeželjevog mosta, uložiti 20 miliona evra u izgradnju Žeželjevog mosta, a grad Novi Sad još 10 miliona evra", kaže Pajtić.

"Tako da ćemo i kroz izgradnju Žeželjevog mosta biti u prilici da zaokružimo ono što će biti železnički koridor u narednim godinama kroz Vojvodinu”, rekao je Pajtić.

Pajtić kaže i da je Pokrajina dobila snažnu podršku za izgradnju puta od rumunske granice preko Zrenjanina i Novog Sada do autoputa Beograd–Zagreb.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.