Ne odričite se testenine, pomaže u mršavljenju

Izvor: Radio 021, 05.Jul.2016, 10:48   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Ne odričite se testenine, pomaže u mršavljenju

Testenina je poslednjih godina na lošem glasu, baš kao i hleb, i smatra se neprijateljem vitkog struka.

Međutim, naučnici kažu da je to mit i da one zapravo pomažu u gubljenju kilograma.

Naime, ako je testenina uključena u mediteransku ishranu, bogatu povrćem i maslinovim uljem, zapravo se povezuje sa blagim smanjenjem indeksa telesne mase.

U studiji koju su sproveli italijanski naučnici, analizirana je ishrana više od 23.000 ljudi iz dva regiona >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << u Italiji. Učesnici su zapisivali sve što su jeli u dnevnik ishrane, a zatim odgovarali na pitanja istraživača.

Količina testenine koju su unosili na dnevnoj bazi je standardizovana i poređena s njihovim indeksom telesne mase, kao i obimom struka i kukova. Ispostavilo se da pasta ne utiče na gojenje, nego da čak doprinosi mršavljenju.

Vođa studije Đorđo Punis kaže da podaci pokazuju da testeninu nikako ne treba eliminisati iz tanjira.

"Mediteranska ishrana bazirana na umerenosti u konzumaciji i poštovanju raznovrsnosti namirnica, dobra je za vaše zdravlje", zaključio je on dodajući da su testenine njen sastavni deo kog se ne treba odricati.

Treba imati u vidu da "umeren" obrok treba da sadrži oko 50 do 65 grama testenine.

Istraživanje je objavljeno u časopisu "Nutrition and Diabetes".

Autor: B92

Nastavak na Radio 021...



Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio 021. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio 021. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.