Izvor: Radio 021, 21.Dec.2018, 15:19   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kombi prevoznici najavljuju protest u januaru

Kombi prevoz putnika mogao bi da nestane ukoliko se ne promene ili prilagode odredbe novog Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, tvrde predstavnici Udruženja kombi prevoznika koji za sredinu januara najavljuju protest.

Kako kažu, protestom neće blokirati saobraćaj i ometati građane, ali se nadaju da će obezbediti sagovornike u ministarstvu, piše Danas.

"Nama je prošle godine kada smo organizovali protest savetovano da se privremeno registrujemo >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << kao limo servis, odnosno da po Zakonu o turizmu radimo sistem iznajmljivanja vozila sa vozačem. To je trebalo da bude privremeno rešenje, jer kombi prevoz nije limo servis, a obećano nam je da ćemo kao udruženje učestvovati u izradi zakona. Nisu nas pozvali niti smo dobili odgovor na mejl kojim smo tražili drugačiji tretman", poručuje predsednik udruženja Branko Petrešić.

Stvari su se zakomplikovale i zbog kategorizacije limo servisa, pa se sada u tom sektoru mogu iznajmljivati old tajmeri, limuzine duge preko sedam metara, vozila skuplja od 25.000 evra i kombiji sa sedam ili osam mesta, ali pod uslovom da imaju tahograf i da nisu stariji od pet godina.

Petrešević tvrdi da takva ograničenja nemaju kombi prevoznici u drugim zemljama. Posebno ih pogađa uslov da vozači moraju da imaju dozvolu za D1 kategoriju, iako u zemlji više ne postoji nijedna škola koja obezbeđuju obuku za to.

"Suština je da se novim pravilima uvode uslovi koje vlasnici kombija ne mogu da ispune, a to se ne čini zbog bezbednosti putnika nego se pravi prostor na tržištu za autobuski prevoz. Slažemo se da red mora da se uvede i u kombi prevoz, jer i nama smetaju oni koji rade neprijavljeno. Ali, posao je inspekcije da utvrdi ko radi po zakonu a ne da se zbog onih koji nelojalnom konkurencijom 'otimaju' putnike, kažnjava čitav jedan sektor prevoznika", dodaje Petrešević.

Član Komiteta za bezbednost saobraćaja Milan Božović kaže za Danas da novi zakon ne ograničava pristup tržištu za kombi prevoznike, ali da su oni dosadašnjim radom u velikoj meri ugrozili autobuski saobraćaj.

"Autobusi i minibusevi sa više od 18 mesta moraju godinu dana unapred da se prijave za neku liniju i kada je dobiju obavezni su da je održavaju i poštuju red vožnje. Zakon predviđa i 'zaštitno vreme', tajming u kome ne može neki drugi prevoznik da se pojavi i pred polazak redovne linije kupi putnike. Tog zaštitnog vremena autobuski prevoznici se pridržavaju, ali kombiji ne. Oni su za sistem bili nevidljivi i bilo im je omogućeno da 'kradu' putnike. Ukoliko bi se tako nastavilo, ugrozili bismo velike firme i održavanje javnog linijskog prevoza, vozio bi ko kada hoće što je neodrživo", poručuje Božović.

On negira tvrdnje Udruženja da štiti interese autobuskog saobraćaja jer je povezan sa jednom od firmi iz tog sektora. Kaže da kao saobraćajni inženjer radi konsalting i da sarađuje sa mnogim firmama koje se bave prevozom putnika, a da su među njima i kombi prevoznici.

Autor: Danas

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.

Nastavak na Radio 021...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio 021. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio 021. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.