Izvor: Radio 021, 01.Maj.2021, 07:15

Danas počinje gradnja Fruškogorskog koridora

Fruškogorski koridor, koji će danas početi da se gradi, pored toga što će skratiti vožnju od Novog Sada do Beograda za čitavih 20 km i omogućiti da se od centra Novog Sada pre stigne do industrijske zone u Rumi nego do centra Futoga, doneće višestruku korist za sva naseljena mesta u njegovoj okolini, izjavio je za Tanjug predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović.

Poručio je da je sve spremno za početak realizacije projekta na koji se dugo čekalo. Radovi na izgradnji >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << Fruškogorskog koridora počeće sutra u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića.

Fruškogorski koridor predstavljaće autoput od 47,7 km, sa četiri trake od po 3,5 metra, ali bez zaustavnih traka i ta saobraćajnica će spajati autoputeve ka Šidu i Subotici, a imaće i najduži tunel u Srbiji, poručio je Mirović.

Kaže da će kroz Frušku goru biti probijen tunel od 3,5 kilometra, kao i da će biti sagrađen nov most preko Dunava od 1,8 km, koji će spajati Petrovaradin u Sremu i Kovilj u Bačkoj. U izjavi za Tanjug Mirović je naglasio da je građevinska dozvola već izdata Koridorima Srbije, a početak radova je najvaljen za 1. maj.

"Ovo je izuzetno važna stvar za sve. Ruma dobija deo autoputa i novu industrijsku zonu. Irig dobija to da više nijedan jedini šleper neće prolaziti kroz to mesto. Fruška gora dobija dva tunela u dužini od tri i po kilometra, što znači da će se štiti i ambijent Fruške gore i da preko Iriškog venca više neće ići teretna motorna vozila", naveo je Mirović.

Poručio je da će po završetku radova Petrovaradin dobiti obilaznicu, Sremski Karlovci ujedno i izlaz na autoput Beograd - Novi Sad, a žitelji sremske strane Novog Sada bolju konekciju sa samim gradom zbog izgradnje novog mosta koji će se graditi na pravcu Bulevara Evrope.

Kako kaže, izgradnja ovog koridora je jedan od najvećih projekata u istoriji Srema i južnog dela Bačke, a kao dodatne benefite, Mirović navodi bolje povezivanje teretnog saobraćaja sa Hrvatskom i Republikom Srpskom.

"Mnogo toga će se otvoriti, poput šanse za izgradnju dodatne dve velike industrijske zone u Rumi do kojih će Novosađani stizati brzo i bez semafora, a te industrijske zone predstavljaće mnogima i šansu za zaposlenje", naveo je Mirović.

Fruškogorski koridor skratiće put i od Novog Sada do beogradskog aerodroma.

"Kada sa Limana krenete ka Surčinu, danas se vozite gotovo 100 kilometara, a po izgradnji Fruškogorskog koridora će se od Limana 4, novim mostom, preko trase sa Bulevara Evrope, Paragova i dveju tunelskih cevi od tri i po kilometra, dolaziti za nekih dvadesetak minuta do naplatne rampe Ruma na autoput Beograd-Zagreb i odatle će biti još tridesetak kilometara do beogradskog aerodroma", naveo je Mirović.

Istakao je da ima poverenja u kinseku kompaniju CRBC koja realizuje ovaj projekat, čija je vrednosti veća od 650 miliona evra. Od Mirovića stiže i ocena da bi čitav posao trebalo da bude gotov u naredne tri godine, pošto se radi, kako navodi, o elitnoj kineskoj kompaniji koja već gradi autoput od Preljine do Požege, kao i autoput u Crnoj Gori.

Autor: Tanjug

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.

Nastavak na Radio 021...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio 021. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio 021. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.