Čekaju u redu i za besplatnu masažu

Izvor: Blic, 05.Nov.2008, 12:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Čekaju u redu i za besplatnu masažu

NOVI SAD - Pod devizom „što je džabe i bogu je drago" Novosađani već danima stoje u redu pred prodavnicama jednog lanca drogerija ne bi li dobili nekoliko minuta besplatne masaže toplotom. Pored toga, akcijska sniženja u supermarketima već su postala uobičajena, ali kada najave promotivnu prodaju televizora za 8.000 dinara ili aparata za domaćinstvo, pred ulazom se čeka i po celu noć, a u trci za uređaje po nižoj ceni bude i povređenih.

Besplatne sitne usluge >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << i pokloni postali su redovni deo marketinga većine trgovinskih kompanija, a Novosađani su spremni da stoje u redovima satima da bi dobili poklon vredan svega nekoliko stotina dinara. Sociolozi ovaj fenomen tumače time da su u trgovinskim kompanijama shvatili koliko „povodljivost odlikuje naš narod koji nije naučio da ceni svoje vreme".

Čekanje u redu od po nekoliko sati ne smeta čak ni starijim Novosađanima, jer će, prema njihovom mišljenju, bol u leđima nestati nakon kratke masaže toplotom.

- Dva puta sam već prolazila i videla da poklanjaju besplatnu masažu, ali nisam imala vremena, a danas sam se nameračila da stanem u red. Isplati se malo pričekati za dobru masažu, jer nemam novca da je platim. Imam problema sa kičmom i nogama, a topla masaža će mi sigurno, makar malo, pomoći - kaže Jovanka Tibor (68) ispred jedne od prodavnica lanca drogerija.

Svaki put kada u megamarketima najave sniženje bele tehnike ili čak samo određenih namirnice, Novosađani su spremni da se pred ulazom skupe i sat vremena pre otvaranja. Guranje, prepirka, pa čak i tuča koja se završi sa nekoliko lakše povređenih sve zarad jeftine kupovine već su postali uobičajeni.

Princip poslovanja velikih prodajnih kompanija zasnovan je na akcijama koje su supermarketi počeli da praktikuju poslednjih godina. U „Tempu" i „Maksiju" kažu da akcijskim prodajama i sniženjima jednostavno privlače potrošače i nude im po povoljnijim cenama ono što im je neophodno.

- Kontinuirano imamo razne akcije i sniženja po kojima smo postali poznati. Generalno, uvek kada je u toku neko sniženje ili zaista velika akcija imamo najviše kupaca, a najveću posećenost smo, osim u vreme praznika, imali za „Tempomaniju". Naravno da ljudi vole ono što je jeftinije jer se u današnje vreme teško živi, a naši supermarketi uvek na akcijskoj prodaji imaju ono što je u tom trenutku i najtraženije. Naravno, kada su na specijalnoj akciji televizori ili bela tehnika nastane gužva, jer ljudi prosto nisu mogli ranijih godina da menjaju kućne aparate - kaže na ovu temu Vesna Žabić, portparol „Delta Maksi grupe".

Natpisi „Kupiš jednu, dobiješ dve", „Uz televizor i DVD plejer na poklon" ili „Besplatna kafa uz tortu" mogu se videti prilikom svake šetnje gradom. Sociolozi ističu da prodavci na ovaj način manipulišu potrošačima i njihovim potrebama.

Ne cene svoje vreme

- U pitanju je povodljivost našeg naroda koju trgovci lako koriste i tako manipulišu potrošačima. Sat, dva ili tri čekanja u redu nama ništa ne znači, jer naši ljudi još ne znaju da cene svoje vreme. Kozmetički i drugi tretmani povezani su sa kulturom narcizma koja je kod nas očigledno vrlo rasprostranjena - objašnjava sociolog Dragan Koković.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.