Svaki petak u mesecu - dan za direktan razgovor sa građanima

Izvor: RadioCity.rs, 03.Avg.2016, 15:14   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Svaki petak u mesecu - dan za direktan razgovor sa građanima

To je i  preporuka Gradskog veća sa sednice održane pre nedelju dana.  Prema toj preporuci, naloženo je svim nosiocima javnih funkcija u Nišu da svakog petka prilagode rad kako bi mogli da primaju građane i razgovaraju sa njima o eventualnim problemima koji ih muče.
Gradonačelnik Niša Darko Bulatović razgovarao je sa 45 građana koji su podneli zahtev da neposredno razgovaraju sa prvim čovekom grada. Problemi su kaže gradonačelnik različiti, ali uglavnom socijalne >> Pročitaj celu vest na sajtu RadioCity.rs << prirode. Prema njegovom mišljenju, prvi dan prijema građana, bio je uspešan sa mnogo aspekata.

„Građani su zahvalni što su primljeni na način na koji su primljeni. Uspešan je što smo jedan deo problema čak i rešili, pozivanjem nadležnih da to preuzmu i izvrše. Najveći problemi su socijalne prirode, nažalost i zdravstvene, mnogo građana nam je bolesno, teško žive, a lekovi su skupi. Zatim zaposlenja, rešavanja komunalnih problema, ili ličnih koje ne bih pominjao. Pokušavamo da im pomognemo da obaveze izmiruju na rate, koliko je to moguće. Svakako, problemi su razni, ali problemi građana su i naši problemi“, kaže Bulatović.

Kako navodi gradonačelnik Niša zahtevi građana će se ubuduće pratiti, resorni većnici će imati svu neophodnu dokumentaciju, što znači da ovi razgovori neće biti samo formalni, već će u skladu sa pokušajima da se pronađe rešenje, građani biti obaveštavani o statusu njihovog zahteva i modalitetima za njihovo rešenje.


Pored gradonačelnika, od sada će više od 20 javnih institucija - gradske opštine i javna preduzeća i ustanove, čiji je osnivač grad Niš, redovno primati građane u utvrđenim terminima kako bi izneli svoje probleme.
Od javnih preduzeća u Gradu za sada su se saopštenjima oglasili: Direkcija za izgradnju grada, JKP "Mediana" i "Tržnica" i Direkcija za gradski prevoz i pozvali su Nišlije da, ukoliko imaju neki problem zakažu razgovor i rezervišu svoj termin.

Saopštenjem se oglasio generalni direktor niške "Tržnice"  i obavestio da će, u skladu sa preporukom većnika, građane i korisnike pijačnih usluga takođe primati svakog petka, u periodu od 8 ujutru do 2 posle podne, u zgradi "Tržnice" u ulici Đuke Dinić br 4.
Iako u Direkciji kažu da su njihova vrata i do sada bila otvorena za građane koje muči neki problem, ipak su odlučili da i zvanično odrede petak od pola 8 ujutru do pola 4 popodne za razgovor sa građanima. Zakazivanje razgovora biće moguće svakog radnog dana i to ili ličnim dolaskom do pisarnice Direkcije u ulici Petra Bojovića (nekadašnja 7.jula) broj 6 ili telefonom  241-266 i 241-655  od 8 do 15:30.
I JKP Mediana je odredila petak kao dan za prijem građana, počevši od 29.jula. Građani će biti primani od 7 ujutru do 3 popodne u prostorijama "Mediane" u Tvrđavi uz prethodno zakazivanje termina pozivanjem broja 512-542. 
Za razliku od njih Direkcija za javni prevoz Grada Niša obaveštava da će građani sa primedbama i žalbama i dalje moći da svakodnevno radnim danima dolaze u periodu od 7:30 do 15:30.


Očekuje se da i svi ostali nivoi lokalne vlasti postupe u skladu sa preporukom Gradskog veća.
Naročito će biti zanimljivo videti kako će, u skladu sa preporukom, postupati rukovodstva najprozivanijih od strane Nišlijki i Nišlija, u prethodnom periodu, javno komunalnih preduzeća, poput "Toplane" i "Parking servisa". Da podsetimo, nezadovoljstvo zbog previsokih računa daljinskog grejanja i uopšte nedomaćinskog poslovanja Toplane, ali i postupanja Parking servisa, kulminiralo je masovnim i upornim mirnim protestima građana okupljenih oko Udruženja predsednika skupština stanara a rezultiralo podnošenjem mnogobrojnih krivičnih prijava protiv kompletnog prethodnog rukovodstva grada. Isto udruženje je, nedavno, novom gradskom rukovodstvu uputilo spisak zahteva, od kojih je prvi, zahtev za direktnim građanskim nadzorom rada javno-komunalnih preduzeća u gradu kroz obezbeđivanje "slobodne stolice" za građanskog posmatrača u nadzornim odborima istih.  U vezi tih zahteva se još uvek niko nije javno oglasio. 

Da li će, i u kojoj meri, čitava ova priča zaista i zaživeti i hoće li se nagomilani problemi na liniji građani-lokalna samouprava, naročito kada je reč o komunalnim uslugama i početi suštinski da rešavaju?  Jer, jasno je da otvorenija lokalna samouprava može da prija, ali se više od ljubaznosti i strpljenja da saslušaju probleme, od gradskih vlasti očekuju konkretna dela.  
Odgovore na sva ova pitanja ćemo svakako saznati uskoro.

Nastavak na RadioCity.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RadioCity.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RadioCity.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.