Izvor: JužneVesti.com, 07.Nov.2019, 11:02 (ažurirano 02.Apr.2020.)
“Refraktor: Izoštravanje medijske slike” u subotu u Nišu
Izložba “Izoštravanje medijske slike” gostuje u Nišu u subotu od 19 do 21 sat u Deli prostoru, a zainteresovani građani i građanke, pored priče o medijskoj pismenosti, moći će da učestvuju i u analizi izloženih medijskih tekstova.
Medijska opservatorija "Refraktor: izoštravanje medijske slike" je projekat civilnog društva koji su razvile nezavisne medijske analitičarke u okviru feminističkog kulturnog centra Befem i BeFem medijskog programa New Voices, New Spaces.
>> Pročitaj celu vest na sajtu JužneVesti.com << />
Zainteresovani će moći da budu aktivni učesnici izložbe, a organizatori im poručuju da je dovoljno da ponesu oštru olovku, oštro oko i britak um.
Često čujemo od urednika i urednica ili vlasnika i vlasnica različitih medija kako se sadržaji kreiraju na osnovu onoga što građani i građanke traže i žele. Da li je baš tako? Da li nas je iko ikada pitao (a obaveza im je) da li, na primer, u novinama čitamo ono što odgovara životima koje živimo? Želimo da čujemo vaše mišljenje i zato... dođite da zajedno kreiramo medijske sadržaje kakve zaslužujemo! - poručuju organizatorke.
Kako navode, prva faza projekta podrazumeva analizu i prateći izveštaj “Izoštravanje medijske slike – predstavljanje žena u dnevnim novinama u Srbiji“, kao i prateću izložbu izabranih analiziranih medijskih tekstova.
U prvoj fazi rada "Refraktora" bavile smo se načinom na koji su različite žene (ne) predstavljene u izabranim dnevnim novinama. Za potrebe izložbe korišćeni su tekstovi iz dnevnih novina Blic, Danas, Kurir i Politika i njihova izdanja objavljena u periodu od 10. do 16. decembra 2018. godine - navode organizatorke.
"Refraktor" nastoji da prati i analizira medije u Srbiji i u tumačenje njihovog sadržaja uključi i čitaoce i čitateljke. Zamišljen je kao virtuelni i realni prostor u kome će građani i građanke imati mogućnost da na osnovu svog sistema vrednosti i potrebe za odgovornim i tačnim informisanjem iznesu stav o načinu izveštavanja u pojedinim štampanim medijima i razumeju načine na koje medijske poruke (ne)doprinose održavanju i/ili podsticanju diskriminacije u društvu.