Fotorobot idealnog investitora za Srbiju

Izvor: Politika, 13.Jan.2010, 23:10   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Fotorobot idealnog investitora za Srbiju

U otvaranje pet velikih centara, opremanje i obuku radnika Metro je u proteklih pet godina uložio više od sto miliona evra i zaposlio 1.300 ljudi

Kompanija Metro sa svojih pet prodajnih centara, u Beogradu (dva), Kragujevcu, Novom Sadu i Nišu, uložila je u minulih pet godina u izgradnju, opremanje i obuku radnika više od sto miliona evra i za to vreme zaposlila oko 1.300 ljudi. Predsednica Upravnog odbora Metroa Veronika Punčeva, na jučerašnjoj prigodnoj konferenciji za >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << medije povodom tog malog jubileja, obećala je da će ta kompanija i u narednih pet godina nastaviti da ulaže u Srbiju, ali ne samo u širenje mreže prodajnih centara, već i u proizvodnju domaćih robnih marki s kojima Metro može da izađe u svet pomažući time Srbiji u jačanju izvoza.

Taj spisak od četrdesetak domaćih privatnih robnih marki, koje se prodaju pod znakom Metro, tek je početak onoga što ta kompanija planira u Srbiji. Nevolja je, međutim, po rečima Punčeve, što Srbija trenutno nema nijedan sertifikat za bezbednost hrane (IFS). Reč je o standardu koji je nov i za dobar deo evropskih proizvođača. Punčeva upravo u tome vidi i veliku ulogu svoje kuće u pripremanju naših firmi, koje poznaju HASAP ili ISO, za ubrzano dobijanje i tog standarda kako bi mogli brže i lakše u EU. Za nju je od velikog značaja ubrzano pristupanje Srbije EU i prihvatanje njenih pravila u radu i poslovanju.

Metro je, prema njenoj oceni, prošlu godinu, i pored velike finansijske i privredne krize, završio sa veoma dobrim poslovnim rezultatom. U Srbiji čak boljim nego u nekim od tridesetak zemalja u kojim ima 650 distributivnih centara sa oko sto hiljada zaposlenih.

To je rezultat veoma dobre poslovne saradnje sa vlasnicima malih trgovina (u Srbiji ih je više od sto hiljada) – kiosci, samostalne trgovinske radnje, restorani, kafei, hoteli" Ti profesionalni kupci, osim povoljnosti prilikom kupovine robe „keš end keri” (plati i odnesi), u okviru projekta „Partnerski odnos s kupcima” mogu da preurede svoje poslovne prostore, po savetima Metroa i da izaberu robu koja će imati najbolju prođu.

Metrou, kako reče Punčeva, nije samo stalo da proda nešto od 30.000 do 50.000 ponuđenih artikala, u zavisnosti od zemlje, već i da bude svojevrstan ambasador svake od njih u svojoj veoma razgranatoj prodajnoj mreži. To je dosta spor i veoma zahtevan put, ali ko na njega zakorači, i održi visok kvalitet, teško s njega silazi.

S takvim i tolikim ulaganjima, ali i onim što radi i planira, Metro je, po rečima ministra trgovine i usluga Slobodana Milosavljevića, pravi „fotorobot idealnog investitora za Srbiju”. Kao lider u svojoj zemlji (Nemačka), ali i respektabilan trgovac te vrste u celom svetu, Metro je, prema njegovim rečima, obogatio naše tržište ne samo obiljem robe, već i novim tehnologijama trgovanja.

Milosavljević je pohvalio opredeljenje Metroa što svoj razvoj i poslovnu politiku zasniva na jačanju naših malih trgovina i samostalnih prodavnica koje čine, kako je saopštio, čak 65 odsto naše maloprodaje i u kojima se snabdeva pretežan deo stanovništva. Njihov opstanak i razvoj dobro su došli za očuvanje broja zaposlenih, ali i celokupnog standarda u zemlji.

S. Kostić

[objavljeno: 14/01/2010]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.