Ako deci  pružimo dobar primer, uzvratiće nam odgovornošću

Izvor: RadioCity.rs, 22.Avg.2020, 02:48

Ako deci pružimo dobar primer, uzvratiće nam odgovornošću

U ovo nesrećno vreme epidemije, kada je neophodno da držimo distancu, internet je omogućio, zahvaljujući svojim osobinama (interaktivnost, globalna dostupnost, instantnost) da održimo povezanost. Gledajući svoju decu i njihove prijatelje, ali i prateći brojna istraživanja, mogu reći da deca danas realizuju veliki deo svojih aktivnosti preko interneta – praćenje online nastave, online časovi engleskog jezika, komunikacija sa prijateljima, čitanje knjiga, gledanje serija i filmova, >> Pročitaj celu vest na sajtu RadioCity.rs << slušanje muzike, igranje igrica..I moram priznati da sam zahvalna jer je dostupnost svim ovim sadržajima putem interneta omogućila da lakše prebrode ovu izolaciju, kaže dr Dragana Ranđelović, iz Udruženja građana „Monitor“ i dodaje da je svesna, pre svega kao roditelj, tamne strane najmlađeg medija.
Nove generacije su danas digitalno pismene, a jesu li medijski? Znaju li kako mediji funcionišu i jesu li svesni mana interneta? Na koji načim ga mogu koristiti za učenje i druženje, a da pri tom ne ugrože sopstvenu bezbednost, objašnjava dr Nenad Stevanović sa Fakulteta Pedagoških nauka. 
Medijsko obrazovanje dece i roditelja, sistemska društvena podrška porodičnom vaspitanju, kontrola medijskog sadržaja, kao i legislativa u interesu dečije dobrobiti su neophodni preduslovi za zaštitu od bilo kojih negativnih društvenih uticaja.
Roditelji ulažu veliki napor pri tome da nauče decu kako da se ponašaju sama na ulici, na putu do škole, da ne razgovaraju sa nepoznatima. Strepe za njihovu bezbednost dok su van kuće. A onda im omoguće pristup internetu i smatraju da su deca bezbedna, sve dok su u njihovoj blizini i u svojoj kući. Međutim, veće opasnosti vrebaju na internetu nego kada su deca sama na ulici, priča Ranđelovićeva.
Da bi deca razumela određeni sadržaj koji im se nudi neopodno je razvijati kod njih veštine i znanja koja omogućavaju kritičko mišljenje i naučiti ih kako da razumeju medijske sadržaje, da ih razlože, preispitaju, a potom usvoje ono što je dobro i korisno, a u isto vreme odbace ono negativno.
Informatička pismenost roditelja je neophodna za uspešno vaspitanje u modernom svetu. Generalno pedagoško obrazovanje roditelja je isto od izuzetne važnosti, objašnjava Stevanović.
Moje dete slobodno vreme provodi na internetu, ali tek nakon što završi obaveze. Zna šta mu je dozvoljeno, a šta nije. Napravio je fejsbuk bez mog znanja, ali ga je obrisao nakon što smo seli i razgovarali, objasnila sam zbog čega to nije za njegov uzrast i kakve posledice može imati. On sada korist tik -tok. Koriste ga i njegovi prijatelji. Ne branim mu da snima video sadržaje sve dok su oni primereni za njegov uzrast. U našem odnosu postoji poverenje, često razgovaramo i moj sin zna da uvek može sve da mi kaže, ispričala nam je jedna mama.

Postoje brojne aplikacije koje roditeljima omogućavaju da kontrolišu aktivnosti dece na intenetu, kažu sagovornici, međutim  to vodi nepoverenju i može ozbiljno narušiti odnos između roditelja i dece. Savet za sve roditelje je da slušaju svoje dete, razgovaraju sa njima, izgrade odnos koji se temelji na poverenju i podršci, kako bi dete  bilo sigurno da u svakom tenutku može da im se obrati za pomoć, bez bojazni od kazne ili kritike. Ako deci poklonimo poverenje, slušamo ih, učimo i pružimo im dobar primer, uzvatiće nam odgovornošću, ističu.

Nastavak na RadioCity.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RadioCity.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RadioCity.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.