Izvor: RuskaRec.ru, 05.Jun.2017, 20:41   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Opasno rusko „pače”: Šta je Su-34 nasledio od bombardera i lovca?

Nova mašina spada u kategoriju višenamenskih letelica. Ona sa jednakom lakoćom izvodi akrobatske figure i pogađa visokopreciznim oružjem dobro zaštićene ciljeve.
Avion Su-34 (po klasifikaciji NATO-a Fullback – „Zaštitnik”) u ruskoj armiji je dobio nadimke „pače” i „kljunar” zbog toga što ima „spljošten” kljun. Preko stotinu takvih letelica već se koristi u vazdušno-kosmičkim trupama RF, a jedan broj ovih aviona se primenjuje u Siriji protiv terorista >> Pročitaj celu vest na sajtu RuskaRec.ru << „Islamske države”.
„Su-34 je neobična letelica. Spolja mnogo liči na lovački avion, jer ima aerodinamičan oblik i krilca (kanard) na prednjem delu trupa, a po svojim mogućnostima to je pravi ’teškaš’ koji može da podigne u vazduh osam tona visokoprezicnih avionskih bombi ili krstarećih raketa”, rekao je za „Rusku reč” vojni analitičar lista „Izvestiя” Dmitrij Safonov.
Ovaj avion bez dopune goriva može da leti sedam hiljada kilometara i da dođe nadomak cilja spaljujući sve što mu se nađe na putu.
Su-34 se uvodi u ruske vazdušno-kosmičke trupe umesto dva tipa bombardera – taktičkog bombardera Su-24 i daleko većeg strateškog bombardera Tu-22M3.
„Malo je reći da je on po borbenim karakteristikama bolji od pomenutih modela. On je daleko superiorniji od njih. Napravljen je na bazi legendarnog Su-27. Od njega je preuzeo aerodinamični oblik trupa koji ovoj teškoj mašini obezbeđuje izuzetne manevarske mogućnosti, ali je zato izgubio na brzini”, istakao je ekspert.
Za razliku od Su-27, novi avion razvija brzinu od svega 2.000 km/č. Sa druge strane, on može da leti pod velikim opterećenjem, što znači da može izvoditi manevre koje ne izvodi nijedan bombarder na svetu.
Ilustracija: Vadim Savicki/Global Look Press
Specifika „opasnog pačeta” Za razliku od prototipa, u ovom avionu piloti ne sede jedan iza drugog, nego rame uz rame, kao što je i uobičajeno u bombarderu. To rešenje bitno poboljšava ergonomiju radnog mesta i pojednostavljuje saradnju između članova posade tokom dugotrajnog leta.
„Kao što i dolikuje ’velikim’ bombarderima, „pače” u kabini ima i druge pogodnosti koje obezbeđuju komforan let. Ima, na primer, kuhinju sa mikrotalasnom peći i toalet. Zvuči čudno, ali tako nešto ne postoji u mnogim vojnim avionima”, naglasio je Safonov.
Po njegovim rečima, danas se takvim sistemom može pohvaliti samo strateški bombarder Tu-160 „Beli labud”. „U ’manje strateškom’ velikom bombarderu Tu-95, kao i u transportnom Il-76, koristi se kofa”, dodao je on.
Između sedišta Su-34 ima dovoljno mesta da se pilot uspravi, pa čak i da legne.
Maksimalno efikasan Sve su to sitne prednosti. Najvažnija osobina „pačeta” je u tome što ovaj avion maže maksimalno efikasno da bombarduje i uništava sve vrste ciljeva
Dejstvuje i noću i danju, u svim klimatskim uslovima i u uslovima elektronskog ometanja.
Prvi put u istoriji avijacije je kabina taktičkog bombardera napravljena u vidu monolitne i vrlo čvrste blindirane kapsule. Posada i najvitalniji sistemi u avionu zaštićeni su oklopom od titanijuma debelim 17 milimetara, tako da posada može direktno napasti ciljeve dobro zaštićene betonom ili oklopom, ne mareći za neprijateljsku vatru koja se otvara na avion. Kabinu Su-34 ne može da probije direktan pogodak projektila kalibra 30 mm.
Avion je opremljen veoma moćnim sistemom za radioelektronsko ometanje neprijatelja. Uključivanjem ovog sistema u potpunosti se guše sistemi PVO i visokopreciznog oružja.
„Su-34 se ne može zaustaviti kada pikira na cilj, čak i ako se gađa ’u leđa’, kao što je turska avijacija uradila kada je oborila ruski Su-24 u Siriji. To je zato što Su-34 ima radar koji pokriva prostor iza aviona i prati da li mu se neko približava iza leđa. Kada se pojavi opasnost, radar daje signal za uzbunu i navodi na cilj rakete „vazduh-vazduh”. Zatim sledi plotun posle koga je sudbina gonioca zapečaćena”, rekao je za „Rusku reč” glavni urednik lista „Arsenal Otečestva” Viktor Murahovski.
Ilustracija: Artjom Anikejev /Global Look Press
Osam tona municije Kako je on istakao, na avion Su-34 je montirano 12 podvesnih nosača na koje se može zakačiti 8 tona municije.
„To su gravitacione bombe i blokovi nenavođenih raketa. Takođe se kače ’pametne’ avionske bombe i rakete klase ’vazduh-zemlja’ Umesto oružja se mogu koristiti sredstva za radioelektronsku borbu, dodatni rezervoari sa gorivom ili oružje za vazdušni boj, slično avionu Su-27”, dodao je Murahovski.
Bombarder ima i top kalibra 30 milimetara.
Jurij Borisov, zamenik ministra odbrane koji je zadužen za nabavku naoružanja i tehnike, kaže da će vazdušno-kosmičke snage RF dobiti najmanje 200 bombardera Su-34.
Udarno „pače” će zameniti dva tipa ruskih bombardera, a ujedno će uneti novi kvalitet u rusku avijaciju. Naime, pored bombi i raketa tipa „vazduh-zemlja”, odnosno „vazduh-voda”, ova letelica može da primenjuje i protivbrodsko naoružanje – krstareće rakete H-31/35 ili supermodernu raketu „Jahont”.
Upravo iz tog razloga pojava aviona Su-34 na nebu iznad Baltika ili Barencovog mora podiže toliku „prašinu” u zapadnim medijima.
Kakvo oružje će Rusija dobiti do 2025. godine?

Pogledaj vesti o: NATO

Nastavak na RuskaRec.ru...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RuskaRec.ru. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RuskaRec.ru. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.