Izvor: B92, 13.Mar.2019, 17:18 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Mazdin rotacioni motor se vraća u velikom stilu
Ljubitelji Mazdinog rotacionog motora s nestrpljenjem očekuju potvrdu njegovog povratka na scenu.
Zbog sve oštrijih ekoloških normi i trenda povećanja ekonomičnosti izgledalo je da će zauvek ostati u istoriji.
Međutim, Mazda već neko vreme razvija tehnologiju u kojoj će bitnu ulogu imati upravo rotacioni motor.
Iako je prvobitno planirano da omogući autonomiju hibridnog vozila, novi tehnološki >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << ravoj mu donosi znatno širu ulogu.
Direktor Mazde Ičiro Hirose je na ženesvkom auto-salonu, prilikom promocije novog krosoveta CX-30, potvrdio da je hibridni rotacioni agregat razvijen do tog nivoa da može da se prodaje na bilo kom tržištu, čak i na onim gde su ekološke norme najrigoroznije.
Hirose je uporedio ovu tehnologiju sa onom iz Toyote Prius, čiji univerzalni hibridni pogon ne samo da proizvodi struju, nego i direktno pokreće točkove kada je potrebno.
Ova tehnologija pod nazivom XEV bi mogla da se nađe u produkcijskim modelima u Australiji i Japanu u narednih nekoliko godina.