Mnogi pobegli od „Zorana Đinđića“

Izvor: Blic, 17.Maj.2012, 21:20   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Mnogi pobegli od „Zorana Đinđića“

Predstava „Zoran Đinđić“ autora i reditelja Olivera Frljića probudila je veliko interesovanje javnosti i pre svoje premijere, koja je zakazana za 18. maj na sceni Ateljea 212 i kojom počinje festival Mucijevi dani. Posebnu pažnju, između ostalog, izazvale su izjave na konferenciji za novinare reditelja, kao i glumca Feđe Stojanovića, o kolegama koji su izašli iz projekta.

Podsetimo, Stojanović je naveo da s nevericom gleda na to što su neke kolege izašle iz projekta, >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << da to doživljava kao nedostatak hrabrosti. Reditelj Frljić je pak kazao da su na početku imali dogovor da, ukoliko se, kako se to kaže, ne pronađu u procesu, glumci odustanu od predstave, ali i on od njih.

Dodao je zatim da je i u mnogo benignijoj situaciji, kakva je bila s predstavom „Otac na službenom putu", dosta glumaca odbilo da radi predstavu. Takođe je naveo da je rad na predstavi „Zoran Đinđić" bio bolan proces koji je tražio suočavanja, a svaka proba bila je teška.

Kokan Mladenović, čelnik Ateljea 212, kaže:

„Toliko značajna predstava, koja pokreće važne stvari, a mi sad treba da se bavimo perifernim pitanjima. Pa, da l' su sve novine baš toliko požutele?"

Razna tumačenja ove situacije ostavimo po strani. Nažalost, Feđa Stojanović je preksinoć zbog iznenadnih, ozbiljnih zdravstvenih tegoba završio u bolnici. Ako bismo pokušali da sakupimo kockice od kojih je mozaik ove priče sazdan, onda bismo se svakako sreli i sa sledećim momentima:

Naime, pre početka rada na predstavi, Kokan Mladenović, upravnik Ateljea 212, shodno uobičajenom načinu rada, prosledio je glumcima uzetim u podelu svojevrsno obaveštenje u kojem se, između ostalog, kaže da je reč o specifičnom projektu i da imaju dve nedelje da donesu odluku o učešću.

Jedan od onih koji nije ostao u igri jeste Nenad Ćirić. Kako se može saznati, išao je na probe 5-6 dana i jednog ponedeljka javio je da na probu neće doci zbog neplanirane ali nužne posete lekaru. Sutradan je, spremajući se za probu, dobio od reditelja SMS u kojem mu zahvaljuje na do tada uloženom vremenu i saopštava da za tu priliku više ne treba da sarađuju.

Taj momenat je, kažu upućeni, ušao i u predstavu. Nenad Ćirić je, saznajemo, napisao i jedno pismo koje se tiče predstave i njegovog angažmana koje su samo retki videli, a koje će eventualno biti dostupno nakon premijere. Pre premijere, Ćirić ne želi ništa da komentariše, ali je voljan da o svemu govori nakon premijere.

Ni Anita Mančić ne želi da da komentar pre premijere, a klaže da će rado govoriti posle nje. Kako se može saznati, prijateljima je kazala kako se tu stvari mistifikuju i prave reklame, a u pitanju je njeno dostojanstvo.

Manja ili veća neslaganja unutar umetničke ekipe neretko su neodvojiv deo rada na gotovo svakoj predstavi. Ponekad, što bi se reklo, „leti perje" sve do premijere. Ređe se dešava da neko izađe iz podele, ali se i to dešava.

U slučaju predstave „Zoran Đinđić" tako nešto dobija na značaju zbog osetljivosti teme, a poznavaoci prilika pak ističu da nije pitanje izostanka hrabrosti ni kod pomenutih dvoje glumaca, kao ni kod Marinka Madžgalja i Dubravke Mijatović, koji su takođe bili u podeli, a sada ih nema u predstavi.

Naprotiv. Medijski spin je, i po rediteljevim rečima, nešto što se svojevremeno obrušavalo na ubijenog premijera.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.