Izvor: Politika, 08.Apr.2009, 23:37 (ažurirano 02.Apr.2020.)
I Aristotel i fado
Na Beogradskom festivalu igre večeras, u „Sava centru”, tri komada u izvođenju Baleta Sao Paula
Pre dva dana, na 6. beogradskom festivalu igre, u Ateljeu 212, našoj publici predstavila se brazilska trupa „SociedadeMasculina”, a večeras, samo na sceni „Sava centra”, biće to neki drugi igrači iz istog grada – Balet Sao Paula. Oni će izvesti tri kraća plesna komada, a za ovaj spektakl, kako je rekla Aja Jung, umetnički direktor festivala, >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << treba da zahvalimo evropskoj turneji ove vrhunske latinoameričke igračke kompanije na čijem putu se našao i Beograd.
Na jučerašnjoj konferenciji za novinare o Baletu Sao Paula i programu koji ćemo gledati govorili su nekad istaknuti igrači, a danas direktorka kompanije Monika Mion i koreograf Luiz Fernando Bonđovani, kao i jedna od njihovih aktuelnih zvezda – Paula Zonzini. Tako smo čuli da se Balet Sao Paula rodio 1968. godine u krilu tamošnje Opere, a njihova istorija beleži i neka zvučna koreografska imena: Ohad Naharin (uradio tri baleta), Anđelin Preljocaj, Vasko Velenkamp, Mauro Bigonceti... Monika Mion je istakla kako je istorija igre na svoj način i istorija društva, a za igrače je rekla da su nekada bili „interpretatori”, ili izvođači radova, a danas su postali kreatori.
Koreograf Bonđovani, koji će se večeras predstaviti sa plesnim komadom „Podela”, juče je ispričao nekoliko detalja iz svoje biografije: igračku karijeru većim delom ostvario je u evropskim trupama, među kojima je i čuveni švedski Kulberg balet, koji će 15. aprila, opet u „Sava centru”, zatvoriti Beogradski festival igre. On je radio sa koreografima koji danas slove za klasike savremenog plesa: Kilijanom, Ekom, Forsajtom, Duatom... Uz njih je stasavao kao koreograf i vratio se kući – u Brazil. Bonđovani je studirao filozofiju i nije slučajno što se njegov balet bavi teorijom podele, po Aristotelu.
Pre toga Beograđani će videti malo „Jezero” Sandra Borelija, takođe bivšeg igrača ove kompanije, inspirisano muzikom Čajkovskog, a treći komad je „dualidade@br” portugalskog koreografa Gagika Ismailiana, sa Amalijom Rodrigez i – puno, puno fada.
M. Š.
[objavljeno: 09/04/2009]