Izvor: Blic, 08.Sep.2014, 16:08 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Da muzeji ne budu učmali i dosadni
Dobro pozicionirane kulturne ustanove i unapređenje kulturnog turizma mogu da budu značajan segment privrednog razvoja Srbije, izjavio je ministar kulture i informisanja Ivan Tasovac, otvarajući Regionalnu konferenciju međunarodnog saveta muzeja na Zlatiboru.
- Važno je uključivanje muzeja i institucija kulture u turističko tržište, kao i njihov doprinos razvoju identiteta na regionalnom i nacionalnom nivou.Regionalno povezivanje je jako bitno,ne samo zbog tržišta,već >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << i za razmenu iskustava i kroz umrežavanje muzeja moramo napraviti regionalni proizvod,jer bez obzira koliko smo različiti mi smo jedinstveni - naglasio je Tasovac.
On je istakao i da će država podržavati rad institucija,koje moraju da obezbede dodatna sredstava,a od zaposlenih u njima zavisi uspeh na ovom planu.
Organizator Regionalne konferencije “Muzeji i kulturni turizam-povezivanje različitosti” je Nacionalni komitet Ikoma (Međunarodni savet muzeja) Srbije.
Predsednik Ikoma Srbije Slavko Spasić istakao je na konferenciji da muzeji moraju da promene strategiju poslovanja i da se približe publici sa interesantnim sadržajima.
- Muzeji treba da prestanu da budu učmali i dosadni, kao i da imaju bolju saradnju sa turističkim organizacijama.Bitna je i zajednička ponuda regiona,jer smo nacija koja baštini velike vrednosti - naglasio je Spasić.
Muzej na otvorenom Staro selo u Sirogojnu prestavljen je na Regionalnoj konferenciji kao jedan od lidera u kulturnom turizmu Srbije.
- Muzej u Sirogojnu godišnje poseti oko 40 hiljada posetilaca.Naš uspeh što nudimo zanimljive sadržaje poput oživljavanja starih zanata,rekonstrukcije običaja i oživljavanja muzejske postavke uz praćenje svetskih trendova .Takođe imamo dobru međunarodnu saradnju sa svetskim muzejima - naglasila je viši kustos muzeja Staro selo Svetlana Ćaldović.
Na Regionalnoj konferenciji međunarodnog saveta muzeja na Zlatiboru u naredna dva dana 27 predavača iz regiona predstaviće svoja znanja i iskustva vezana za pozicioniranje kulturnih ustanova na turističkom tržištu.
Konferencija se održava pod pokroviteljstvom Generalnog sekretarijata Ikoma u Parizu, Ministarstva kulture Republike Srbije i Turističke organizacije Zlatibor.