Proboj srpskih brendova preko sajma na kinesko tržište

Izvor: RTS, 07.Nov.2019, 20:48   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Proboj srpskih brendova preko sajma na kinesko tržište

Pretposlednjeg dana posete Šangaju, srpska delegacija posetila je štand srpskih kompanija na Mađunarodnom sajmu uvoza. Poručeno je da je to idealna prilika za promociju srpskih proizvoda i veću trgovinsku razmenu koja je u prvih devet meseci ove godine dostigla 214 miliona dolara. Delegacija je prisustvovala i otvaranju besplatne košarkaške Akademije Marine Maljković.
Vlasnica kineskog supermarketa >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << na šangajskom Sajmu uvoza je probala proizvode iz Srbije.

Tako se trguje na šangajskom sajmu. Potencijalni kupac je vlasnica supermarketa, prodavac iz Srbije nudi proizvode od tartufa.
"Kinesko tržište je jednim delom nešto novo, u pojedinim gradovima veliki broj ljudi već znaju šta je tartuf, dok je pojedinim ljudima nešto sasvim novo i poprilično smo zadovoljni kako ljudi reaguju", kaže Danijel Trifunović, proizvođač tartufa.
Kineskim kupcima nude se i srpska vina.
"Oni jako puno uče o vinu i svake godine traže sve bolja vina. Mi smo u početku izvozili naša komercijana vina, ali sada sve više izvozimo i naša premijum vina za Kinu", kaže Mirjana Đurić, koja se bavi proizvodnjom vina.
Obe kompanije već su obezbedile po jednog kineskog partnera.
Za nekoliko dana sajam poseti čak pola miliiona potencijalnih kupaca. Uspeh kompanija zavisi od mnogo faktora, osim kvaliteta proizvoda važno je i da štand zemlje iz koje dolazi, bude na što vidljivijem mestu kao i da oznaka zemlje bude što veća.
Na Sajmu izlaže 150 zemalja i regiona. Kina želi više njihove robe, u čemu Srbija prepoznaje šansu za veću trgovinsku razmenu. Od prošlog do ovog sajma se udvostručila.
Rasim Ljajić, ministar trgovine, turizma i telekomunikacija kaže da je ovo prilika da se proizvodi iz Srbije približe jednom velikom ali i zahtevnom kineskom tržištu.
"Učešće na ovim sajmovima nas približava korak bliže ostvarenju tog cilja, to je konstantno povećanje robne razmene i, s druge strane, smanjenje trgovinskog defiita jer mnogo više uvozimo iz Kine nego što izvozimo. Druga stvar koju moramo da uradimo, jeste da konačno budemo prepoznatljivi po nekom proizvodu. Česi su ovde vodili kampanju i postali poznati po pivu koje izvoze", kaže Ljajić.
Nekim srpskim brendovima nisu potrebni ni sajmovi, ni reklama. Ovde svi znaju za Novaka Đokovića, a odskoro i za Marinu Maljković. Koncept besplatnog treniranja košarke za devojčice prenela je u Šangaj - gde oko godinu dana trenira klub "Baošan Dahu".
Marina Maljković, košarkaški trener kaže da je najvažnije da se deca usmere na pravi put, bilo da su u Srbiji, što joj je naročito drago, tako i u Kini ili drugim zemljama.
"To su stvari koje će se nama u budućnosti generacijama višestruko isplatiti jer one se multiplikuju. Ova mala deca, njihovi roditelji, rođaci, koji će sutra svi sa ljubavlju pričati o Srbiji. Veliko hvala i najlepši mogući kraj naše posete Kini", rekla je premijerka Ana Brnabić.
Potencijalnih promoterki Srbije je makar 350, koliko ih se prijavilo za besplatnu Akademiju Marine Maljković.

Nastavak na RTS...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.