Izvor: B92, 15.Maj.2012, 13:20 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Premijer ostao u BG zbog aviona
Beograd -- Zbog kvara na vladinom avionu "falkon", predsednik Vlade Srbije i ministar finansija Mirko Cvetković nije otputovao u Brisel.
On je u Briselu trebalo da učestvuje na sastanku ministara ekonomije i finansija EU s pristupajućim zemljama i zemljama kandidatima za članstvo.
Nakon sticanja statusa kandidata, Srbija je prvi put bila pozvana da učestvuje na ovakvom sastanku EU, saopštila je Kancelarija za saradnju s medijima Vlade Srbije.
>> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << Svi kvarovi vladinih aviona
Problem na vladinom avionu dogodio se i 2. decembra 2010. kada je Cvetković poleteo u službenu posetu Bugarskoj, ali se vratio nakon što je pilot detektovao nedozvoljene potrese na letelici.
Kako je tada objasnila direktorka vladine avio-službe Aneta Bulatović, vibracije koje su se osetile na avionu "lir džet 31 A" ukazivale su na neispravnost, nakon čega je vođa vazduhoplova odlučio da prekine odlazak na navedenu destinaciju i da se vrati na beogradski aerodrom.
Nešto ranije, u novembru te godine, još jedan incident sa "lir džetom" dogodio se prilikom Cvetkovićeve posete Pragu, kada je zbog problema sa uređajima za sletanje po magli delegacija umesto u Prag morala da sleti u Karlove Vari.
Prema poslednjim raspoloživim podacima, avio-služba Vlade Srbije ima na raspolaganju dva aviona - "lir džet 31A", koji je proizveden 1991. i "falkon 50", proizveden 1981. godine. U više navrata kvario se i "falkon".
Avgusta 2010. prilikom odlaska ministra odbrane Dragana Šutanovca u Bagdad, uoči poletanja uočen je kvar na motoru "falkona", a pošto je kvar otklonjen delegacija je otputovala u Bagdad.
U martu 2011. avion u kome je bio ministar spoljnih poslova Vuk Jeremić kasnio je u povratku iz Pariza više od tri sata jer je pilot na pisti uočio kvar koji su mehaničari otklonili.
Ministar Ivica Dačić izbegao je incident u aprilu 2011. godine jer je kvar na "falkonu" otkriven uoči poletanja sa aerodroma u Budimpešti, gde je on boravio u zvaničnoj poseti.
U poređenju sa zemljama regiona Srbija spada među najskromnije kad je u pitanju vrednost službenog avio-parka. Vlada Republike Srpske, na primer, raspolaže avionom "cesna 525", čija se vrednost procenjuje na gotovo pet miliona američkih dolara i koji spada u kategoriju najsavremenijih modela za VIP letove.
Državni vrh Hrvatske može da računa na luksuzni "čelindžer CL 612", čija je cena bila 18 miliona dolara, a Makedonija, koja je 26. februara 2004. godine izgubila predsednika Borisa Trajkovskog u avionskoj nesreći u BiH, nabavila je 2005. "lir džet 60" iz SAD, koji je platila 11 miliona dolara.
Pogledaj vesti o: Kandidatura Srbije