Vozni red kao pre 130 godina

Izvor: juGmedia, 05.Feb.2016, 09:35   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Vozni red kao pre 130 godina

VLADIČIN HAN – Preduzeće „Srbija voz“ i ove godine umesto da, prema očekivanjima putnika, vrati ukinuto jedno stajanje međunarodnog brzog voza Beograd-Solun na stanici u Vladičinom Hanu, nastavlja sa istom politikom, pa čak i redukuje linije ka jugu Srbije.

Tako će oko 55.000 stanovnika tri opštine – Vladičin Han, Surdulica i Bosilegrad ubuduće od Vladičinog Hana prevoziti samo dva voza – jedan brzi i jedan putnički.

Tako je ova varoš što se železničkog >> Pročitaj celu vest na sajtu juGmedia << saobraćaja tiče, gotovo na nivo od pre 130 godina, kada je pruga izgrađena.

“Svake godine u decembru se usvaja red vožnje za narednu godinu. Pune dve godine u Vladičinom Hanu ne staje međunarodni brzi voz na realaciji Beograd-Solun i nazad, koji je sa naše stanice ka Beogradu polazio u dva sata i 39 minuta posle ponoći, a iz prestonice u Han pristizao izjutra, u 10,53. Privremeno su ukinuta i tri para putničkih vozova. Sve u svemu, putnike će sa naše stanice „uzimati i ostavljati“ samo dva voza – brzi koji za Beograd sa stanice u Hanu kreće u 11 časova i 33 minuta i jedan putnički koji iz Hana ka Nišu polazi u 11, 50 časova”, objašnjava Miloš Cvetković, šef stanice.

Radi se o dnevnim polascima između kojih je razmak manji od pola sata, a narednih gotovo 24 sata nema drugog, niti ka Beogradu, niti ka Makedoniji.

Zbog ovakvih odluka nadležnih u železnici, nezadovoljstvo putnika je veoma veliko. Najčešći komentari su da je jug Srbije zapostavljen u svakom pogledu, pa i ne čudi što se ljudi masovno sele odavde, kada državna preduzeća donose ovakve odluke.

Da bi neko izjutra vozom stigao u Beograd, mora da ide u Leskovac ili Vranje, da bi „uhvatio“ noćni brzi voz, što dodatno košta.

Nadležnima u železnici svake godine se obraćao Cvetković, ne samo da se obnovi stajanje brzog voza u Hanu, već i u Džepu, područja opštine kroz koje prolazi pruga i lokalno stanovništvo taj prevoz odvajkada koristi.

Ove godine, kako smo saznali od predsednika hanske Opštine Branislava Tošića, izostala je urgencija iz lokalne samouprave da se uspostavi stari red vožnje.

Inače, odluka o redukciji linija, prema obrazloženju „Srbija voza“, prenosi nam Cvetković, doneta je na osnovu ekonomskih pokazatelja i naseljenosti određenog područja.

Međutim, kada se to ima u vidu, mora se izneti činjenica da se na stanici u Vladičinom Hanu, prema izveštajima, proda gotovo duplo više karata nego na ostalim stanicama u Pčinjskom okrugu a u odnosu na Vranje, centar okruga, duplo više.

I pored toga, „sporni“ brzi voz, staje u Vranju a Han zaobilazi.

(Kraj) ljp

Nastavak na juGmedia...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta juGmedia. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta juGmedia. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.