Zajedničko jezgro i pad u rezultatima iz matematike

Izvor: VOA, 21.Nov.2015, 21:41   (ažurirano 02.Apr.2020.)

"Zajedničko jezgro" i pad u rezultatima iz matematike

Neki stručnjaci kažu da nacionalni test iz matematike nije prilagođen novim standardima, poznatim kao Zajedničko jezgro, metodi koja ima svoje pristalice ali i kritičare.

Ove godine su ocene đaka u Americi prvi put, posle testiranja sprovedenog programom federalne vlade pod nazivom “Nacionalna procena obrazovnog napretka”, zabeležile pad na proveri znanja iz matemetike.  Dopisnik Glasa Amerike iz Los Anđelesa je posetio jednu školu u kojoj nastavnici primenjuju >> Pročitaj celu vest na sajtu VOA << nove nastavne metode u pokušaju da poboljšaju uspeh učenika.

Dvanaestogodišnji učenik, Itan Himenez, na tabli rešava zadatak. “Mi to nazivamo timskom matematikom, zato što ceo razred učestvuje u rešavanju problema.”

Neki stručnjaci kažu da nacionalni test nije prilagođen novim standardima, poznatim kao Zajedničko jezgro. Nastavnici viših razreda osnovne škole El Sereno, kažu da program Zajedničko jezgro, koji se sada primenjuje u većini američkih škola, insistira na logičnom razmišljanju, a ne učenju formula napamet i pomažu učenicima da shvate apstraktne pojmove.

“Moji đaci su aktivni u rešavanju matematičkih problema  razgovaraju o njima”, smatra nastavnica matematike, Fedora Skuler.

Program je fokusiran na prirodne nauke, a metodologija nastave obuhvata eksperimente, analize, interpretacije rezultata i zaključne diskusije.

“Oni, u pravom smislu reči, stvaraju, grade, eksperimentišu i kada pogreše, pokušavaju ponovo”, ističe nastavnica Šenaz Karu.

Da bi učenici došli  do ispravnog rezultata kod rešavanja matemetičkih problema programom je obuhvaćeno i čitanje.

“Učenici su u stanju da obrazlože svoje argumente, da razgovaraju i sarađuju sa ostalim đacima”, ističe Beti Nong, koordinator programa.

Saradnja je promena u odnosu na tradicionalne odnose na relaciji učenik - nastavnik.

“Naši nastavnici sada imaju drugačiji pristup u radu, ne samo sa učenicima već i međusobno”, navodi Frensis Gibson, direktorka škola u okrugu Istočnog Los Andjelesa

Postizanje boljih  rezultata iz matemetike je izazov.

“Promena je dobra. Preispitujemo način učenja i predavanja. Mislim da je to dobro”, kaže Džojs Dejra, direktorka srednje škole El Sereno. 

Kritičari smatraju da novi pristup još više komplikuje deci matematiku, ali učenici i nastavnici osnovne škole u Los Anđelesu vredno rade kako bi sledeće godine postigli što bolje rezultate.

Nastavak na VOA...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta VOA. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta VOA. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.