Izvor: S media, 05.Maj.2013, 00:09 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Za železničku nesreću jedini krivac mašinovođa?
Iz Centra za daljinsko upravljanje na stanici Topčider “Železnice Srbije” imaju uvid u kompletnu situaciju na gotovo celoj pružnoj mreži, pa tako i na kolosecima u Bežanijskom tunelu u kome su se u četvrtak popodne sudarila dva putnička voza.
U ovom preduzeću je potvrđeno da se na monitoring tabli registruju sva kretanja i promene, a istraga će utvrditi da li deo odgovornosti za nesreću na Tošinom bunaru u kojoj je povređeno 22 ljudi snosi i dežurni dispečer.
>> Pročitaj celu vest na sajtu S media << />
Ukoliko postoji sistem kojim se prati železnički saobraćaj u svakom trenutku postavlja se pitanje da li je dežurni dispečer video da je voz stao u tunelu zbog kvara, da li je kontaktirao s mašinovođom i ako jeste, zašto nije na vreme reagovao i upozorio mašinovođu ili otpravnika vozova na potencijalnu opasnost.
Iako je Centar za daljinsko upravljanje sistem za održavanje bezbednosti u železničkom saobraćaju i treba da pomogne baš u situacijama poput one koja se desila u Bežanijskom tunelu, sistem ili čovek su očigledno zakazali.
Policija je odmah nakon nesreće uradila alko-test koji je pokazao da mašinovođe nisu bile pod dejstvom alkohola.
Takođe, kako tvrdi izvor "Blica", reč je o kolegama sa dugogodišnjim radnim iskustvom koji do sada nisu imali nijedan sličan incident.
(Blic, Foto: Guliver/Tjinkstock)