Najviše prigovora na rad domova zdravlja

Izvor: Radio 021, 09.Okt.2014, 11:18   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Najviše prigovora na rad domova zdravlja

Istraživanje o prvih šest meseci rada savetnika za zaštitu prava pacijenata u Vojvodini pokazalo je zabrinjavajuće rezultate.

Jedan od takvih je i činjenica da su svi savetnici, osim jednog, pre imenovanja na ovu funkciju bili već zaposleni u organu jedinice lokalne samouprave, te da i dalje obavljaju poslove na kojima su radili, a koji se odnose na širok dijapazon poslova pravnika. U najvećem broju, ti poslovi su bez dodirnih tačaka sa pitanjima iz oblasti zdravstvene >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << zaštite, zaključak je Pokrajinskog zaštitnika građana.

"Dodatni poslovi koje obavljaju savetnici, kao i podatak da je najveći broj savetnika prošao samo jednodnevnu obuku, a da savetnici u četiri opštine nisu prošli nijedan vid obuke, uzimajući u obzir prethodno iskustvo, izaziva opravdanu sumnju u ispunjenost zakonskog uslova da savetnik mora da poznaje propise iz oblasti zdravstvene zaštite, te da posao savetnika za zaštitu prava pacijenata može da obavlja valjano, iz navedenih objektivnih razloga", navodi se u saopštenju Pokrajinskog ombudsmana.

Savetnici za zaštitu prava pacijenata imali su ukupno 236 prigovora od 1. decembra 2013. godine do 31. maja 2014. godine. Najveći broj podnetih prigovora odnosi se na domove zdravlja, kojih je u ovom periodu evidentirano 157, kao i na rad opštih bolnica na čiji rad je podneto 26 prigovora. Pacijenti prigovore većinom podnose usmeno, i najveći broj njih se odnosi na ponašanje medicinskih tehničara, na organizaciju zdravstvene službe, kvalitet pruženih zdravstvenih usluga, ponašanje lekara i nemogućnost zakazivanja pregleda. Od ukupnog broja evidentiranih prigovora, u skoro polovini slučajeva savetnici su utvrdili da je pravo pacijenta bilo povređeno.

"Zabrinjava podatak da od početka rada savetnika za zaštitu prava pacijenta nije podnet nijedan zahtev za pokretanje prekršajnog postupka od strane savetnika, nakon utvrđene povrede prava pacijenta", navodi ovaj organ. On ističe kao pozitivnu stranu rad savetnika koji prigovore pacijenata rešavaju neformalnim putem, ali ih poziva da ovakve prigovore i evidentiraju.

Nedostatak preciznih podataka o povredama prava na koje se prigovori odnose, kao i potpuno odsustvo zakonskog regulisanja obaveze i načina vođenja evidencije o prigovorima, neki su od najvećih nedostataka institucije zaštitnika pacijentovih prava. Pokrajinski ombudsman je sa svim problemima u ovoj oblasti upoznao nadležne organe, navodi se u saopštenju.

Nastavak na Radio 021...






Povezane vesti

Neadekvatna zaštita prava pacijenata

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 09.Okt.2014

Istraživanje o prvih šest meseci rada savetnika za zaštitu prava pacijenata, koje je u zdravstvenim ustanovama u Vojvodini sproveo pokrajinski ombudsman, pokazalo je da osobe koje rade na tom radnom mestu nisu dovoljno edukovane za tu oblast ljudskih prava, saopštio je danas ombudsman. .."Podatak...

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio 021. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio 021. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.