Wiko: Francuski recept za vrtoglavi uspeh na tržištu smartfona

Izvor: B92, 25.Feb.2016, 15:26   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Wiko: Francuski recept za vrtoglavi uspeh na tržištu smartfona

Da li ste čuli za Wiko? Do nedavno, ni mi, ali ova francuska kompanija obećava da će vrlo brzo zadati glavobolje čak i krupnim igračima na tržištu mobilnih telefona.

U rodnoj Francuskoj su to već učinili i po prodaji su na drugom su mestu, odmah posle Samsunga.

Obogaćenu liniju proizvoda predstavili su na Svetskom kongresu mobilnih telefona u Barseloni (MWC) gde su proslavili i peti rođendan. Ujedno su nam otkrili da će se njihovi telefoni uskoro naći na >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << tržištu Srbije, ali i drugih zemalja regiona.

Kompanija je pokrenuta 2011. u Marseju, a njegov “francuski šmek” smatra se važnim faktorom u uspehu, iako se telefoni zapravo proizvode u Kini. Predstavnici kompanije ne kriju da su u “uskom partnerstvu” sa kompanijom Tinno iz Kine koja je većinski vlasnik, ali ima i sopstvenu proizvodnju. Ipak, telefoni i prateći aksesoar dizajnira se u Francuskoj.

„Vodimo se time da luksuz ne treba da bude skup i da ljudi ne treba da prave kompromise kada je reč o kvalitetu, performansama i dizajnu proizvoda“, objašnjava Simone Tornađi, regionalni menadžer za tržište Italije, Švajcarske, Malte i Balkana.

I zaista, većina modela ove kuće dolazi po vrlo povoljnim cenama, imajući u vidu solidne specifikacije, zanimljiv dizajn, pa čak i kvalitet kućišta. Na događaju, kompanija je predstavila tri linije modela – Y sa cenama koje se u Evropi kreću od 99 do 129 evra, U sa cenama od 169 do 199 evra i Fever (249 evra).

Atraktivna kućišta su ono što ih izdvaja iz gomile – Fever, recimo, ima metalno kućište, čija je pozadina obložena drvetom, tkaninom, plastikom u najrazličitijim bojama i desenima. Osim toga, to je prvi telefon sa fosforescentnom ivicom koja svetli u mraku. Trebalo bi da bude dostupan i u Srbiji, a za to će se postarati menadžerka prodaje za ovaj region Dubravka Živković.

“Dolazak na tržište Srbije, Slovenije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Crne Gore odavno je bio u planu, ali smo pre toga morali da radimo na prilagođavanju cena različitim valutama u našem regionu i saradnji sa operaterima. Ipak, telefoni bi trebalo da se nađu u prodaji već u aprilu”, kaže Živković koja dodaje da će u Srbiji moći da se kupi osam modela ovog proizvođača.

Cene još nisu poznate, ali se očekuje da neće drastično odudarati od evropskog proseka.

Wiko će za naše tržište obezbediti i korisničku podršku, koju analitičari smatraju važnim faktorom njihovog uspeha i jednim od glavnih razloga zbog kojih su za kratko vreme ostvarili zavidne rezultate.

Ipak, Wiko nije na tržište dospeo uobičajenom putanjom. Kompanija ne troši novac na velike reklamne kampanje, ali se zato oslanja na društvene medije i direktne preporuke. Kada su lansirali prvi Android telefon 2012. oslonili su se, po sopstvenom priznanju, na “blogere i štrebere” kako bi prodrli na pomalo zatvoreno tržište već pozicioniranih igrača. Zahvaljujući uticajnim korisnicima interneta, proširilo se interesovanje za pametne telefone kompanije i ta strategija se pokazala kao vrlo efikasna.

Sada veruju da mogu i mnogo više.

Dejvid Garsija, globalni generalni direktor Wiko, izjavio je na konferenciji u okviru MWC da je plan kompanije da do 2020. bude u top pet proizvođača pametnih telefona na svetu.

“To zvuči kao ogroman zalogaj, ali je i više nego izvodljiv. Naš brend je već drugi po prodaji u Francuskoj i Portugaliji, četvrti u Italiji i peti u Španiji i Belgiji, a cilj je da se ove godine prodamo 15 miliona uređaja”, dodaje Tornađi.

Da li će i kod nas uspeti da opravda titulu “Game Changer”-a, saznaćemo već za nekoliko meseci, kada ćemo imati priliku i da isprobamo njihove proizvode.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.