PlatiMo putem mobilnog

Izvor: B92, 15.Nov.2010, 16:45   (ažurirano 02.Apr.2020.)

PlatiMo putem mobilnog

Ono što je u mnogim evropskim zemljama već uobičajena praksa, 2010. dolazi i kod nas. Plaćanje putem mobilnog telefona u okviru servisa PlatiMo rešenje je koje je predstavila kompanija Telenor.

Jovana Milićević




Da biste putem mobilnog telefona vršili novčane transakcije, plaćali različitu robu i usluge, putem PlatiMo servisa, u prvom momentu biće neophodno da ste Telenorov postpejd korisnik i da imate račun u jednoj od četiri banke >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << koje, za sada, sarađuju sa Telenorom na ovom projektu - Komercijalnoj, Raiffeisen, Erste i Credit Agricole banci.

Ukoliko ispunjavate taj preduslov, neophodno je da odete do nekog od Telenorovih prodajnih objekata, dobijete specijalnu WPKI SIM karticu, na kojoj se nalazi elektronski sertifikat kompanije Halcom, koja takođe učestvuje u ovom projektu, i sa tim sertifikatom odete do svoje banke. Svi korisnici će dobiti sPIN kod koji će kasnije unositi kako bi odobrili transakcije.

Nakon toga, jednostavno možete plaćati sve usluge koje je moguće plaćati ovim putem, i to tako što ćete, recimo u restoranu, konobaru reći broj svog telefona, odobriti transakciju putem pop-upa koji će se na njemu pojaviti, i usluga je plaćena.

Ono zbog čega je ovakav način plaćanja pouzdan je činjenica da su sve transakcije digitalno potpisane, a da se poruke razmenjuju "end to end" kriptovanim kanalom, naglasio je Marko Carević, specijalista za finansijske usluge Telenora. On je rekao da u Norveškoj, u kojoj ova usluga postoji već devet godina, za sada nije zabeležena nijedna zloupotreba.

U promotivnom periodu, do 1. aprila sledeće godine, usluga će se naplaćivati 5 dinara po poruci o uspešno obavljenoj transakciji, a nakon tog perioda cena će biti 7 dinara, plus 50 dinara mesečne pretplate.

Kako je na konferenciji za novinare rečeno, ove četiri banke su prve koje su prepoznale potencijal i potrebu za ovakvim sistemom, a nakon promotivnog perioda očekuje se da broj banaka bude veći.

Da bi ceo sistem funkcionisao, osim samog servisa i banaka, neophodno je da postoje trgovci i kompanije koje će ga prihvatiti, a za sada se tu nalazi JAT, dok bi uskoro trebalo da bude moguće plaćanje računa za Infostan, struju, kablovsku televiziju i internet.

U nekom momentu, u Srbiji bi trebalo da bude moguće i podizanje novca sa bankomata putem ovog servisa, i bez korišćenja kartice.

Ministarka Jasna Matić, ispred Ministarstva za telekomunikacije i informaciono društvo, koje je podržalo ovaj projekat, rekla je da je za nju dan kada može da predstavi uvođenje novih tehnologija, srećan dan. Ona je rekla i da se predstavljena usluga zasniva na primeni najsavremenijih tehnoloških trendova.

"Naše ministarstvo je nedavno registrovalo četvrto sertifikaciono telo za izdavanje kvalifikovanih elektronskih sertifikata – firmu Halkom – koja će, u saradnji sa Telenorom, prvi put u Republici Srbiji izdavati kvalifikovane elektronske sertifikate građanima na karticama mobilnih telefona", rekla je Matić.

Cela procedura plaćanja odvija se u tri koraka, prijem pop-up poruke, ukucavanje PIN koda i prijem SMS-a o uspešno izvršenoj transakciji, a sve transakcije će biti evidentirane na e-bank nalogu korisnika. Za neuspele transakcije, usluga se ne naplaćuje.

Ono što su iz Telenora posebno istakli je da ne postoji nikakva tehnička karakteristika telefona kao uslov za korišćenje PlatiMo servisa. Ambicije Telenora su da ovo postane jedinstveni servis sa plaćanje putem mobilnog telefona u zemlji.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.