Da li biste koristili šminku za muškarce?

Izvor: B92, 24.Okt.2013, 09:01   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Da li biste koristili šminku za muškarce?

Dvojica čuvenih modnih dizajnera, Mark Džejkobs i Tom Ford, stvorili su niz proizvoda za šminkanje, ali namenjenih - muškarcima!

Pomalo avangardnu pojavu koju su svojevremeno promovisali muzičari Dejvid Bouvi i Adam Ant, eksperimentišući sa ajlajnerima i ruževima, poslednjih godina prihvatljivijom su učinili Dejvid Bekam i Džordž Kluni. Popularni fudbaler i glumac se ne šminkaju, ali koriste niz kozmetičkih >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << proizvoda i vidljivo je da im je stalo da budu doterani i negovani. A, kako stvari stoje, zahvaljujući Džejkobsu i Fordu, i muška šminka polako ali sigurno postaje "mejnstrim".

Mark Džejkobs, koji je već dokazao da osim odeće ume da stvara i savršene parfeme, u saradnji sa "Seforom" napravio je proizvode za muško ulepšavanje i, što je najvažnije, sve ih je isprobao na sebi (o čemu svedoče i fotografije). Uniseks kolekcija "Boy Tested, Girl Approved" (Muškarci su isprobali, devojke odobrile) sastoji se od korektora, gela za obrve, valzama za usne, čak i sedam nijansi senki za oči. Namenjena je muškarcima koji se ne stide da pokažu da im je bitno kako će se predstaviti okolini.

"Da sam sve isprobao, dokaz su moje obrve i sočne usne. Mislim da ću najčešće koristiti korektor za predeo ispod očiju, ali i gel za obrve koji pomaže da one izgledaju uredno. A tu je i ruž koji ima svež ukus mente. Veoma je važno imati negovane, vlažne usne, jer tako ćete uvek biti spremni za poljubac", priznao je Džejkobs.

Ovog meseca trebalo bi da se pojavi i linija proizvoda za ulepšavanje muškaraca koju potpisuje Tom Ford. On se već, i to uspešno, oprobao u proizvodnji ženske šminke, a nova linija proizvoda namenjena muškarcima sastoji se od korektora, bronzera, sredstva za čišćenje lica, maske od blata za lice, kao i dva nova parfema.

"Većina ljudi mi govori kako imam divnu kožu. Ja joj zaista posvećujem mnogo pažnje. Koristim razne proizvode za negu, a ne izlazim iz kuće bez bronzera. Svi misle da sam uvek preplanuo, ali istina je da svakoga dana stavljam bronzer i to na ona mesta koja bi inače uhvatili sunčevi zraci tokom jutarnje partije tenisa. Bronzer stavljam na veći deo čela, na nos i na jogodice."

I on, poput kolege Marka Džejkobsa, koristi korektor: "Znam mnogo muškaraca - bilo da su gej ili strejt - koji od žena kradu korektor i razmazuju ga ispod očiju prstima kada ih niko ne vidi. Korektor zaista čini da koža izgleda bolje".

Ukoliko spadate u muškarce koji uopšte ne koriste šminku, evo kako da saznate da li bi to ipak trebalo da činite: "Stanite ispred ogledala koje uvećava i pogledajte svoje lice. Vidite li neki popucali kapilar? Koža vam je previše bleda? Suva? To je znak da treba da poradite na njoj”, kaže Ford.

Kada je reč o maski od blata, dizajner je izričit: "Ma kako vam to zvučalo glupo, ona će izvući sve nečistoće sa vašeg lica".

I u britanskom trgovačkom lancu "Debenhams" zapazili su da sve više muškaraca posećuje odeljenja sa proizvodima za lepotu, a da se najviše prodaju oni za samopotamnjivanje kože. Broj muškaraca koji kupuju sprejeve za samotamnjenje udvostručio se tokom poslednjih nekoliko meseci, a u porastu je i broj muškarca koji dolaze da im se oblikuju obrve. U odnosu na prošlu godinu, ove je, uprkos ekonomskoj krizi, prodato čak 24 odsto više proizvoda za ulepšavanje. Predstavnik za štampu "Debenhamsa" ima objašnjenje za to: "Sve je više muškaraca kojima je stalo da izgledaju uredno, pre nego zapušteno".

Lanac britanskih robnih kuća "Selfridž" raspolaže nizom kozmetičkih proizvoda namenjenih isključivo muškarcima. Takvi su "sislijeva" antiejdžing krema i "klinikov" korektor, a cene se kreću od 12 do 160 funti. I u britanskom gigantu "Boots", specijalizovanom za zdravlje i lepotu, stručnjaci muške mušterije savetuju kako da stavljaju odnosno nanose odeređene proizvode za lepotu. Ipak, jedan od prvih brendova muške šminke koji se našao na kozmetičkim policama u Britaniji, bio je "Tadži Man". Pojavio se 2008. godine i od tada sve vreme uspešno "komunicira" sa metroseksaulcima.

Istraživanja su pokazala da se više od polovine muškaraca starosti od 18 do 55 izjašnjava da im je veoma važno da budu uglađeni i nalickani. Primetno je i to da muškarci sve ranije počinju da troše novac na proizvode za lepotu. Čine to već od 15. godine. Prema studiji koju je obavila jedna američka merketinška kompanija, ispitujući Britance i Amerikance, trećina muškaraca koristi proizvode za skidanje dlaka, devet procenata ispitanika reklo je da upotrebljavaju podloge za lice, 11 odsto koristi bronzere, a deset odsto korektore.

Šarlot Tilburi, vizažistkinja koja radi i sa muškim i ženskim klijentima, među kojima je i Kejt Mos, istakla je: "Korišćenje ovih proizvoda više ne spada u tabu temu. Na delu je muževan pristup lepoti, koji će vam pomoći da izgledate i da se osećate sveže posle burnih noći ili duge zime, ali i da ostavite dobar utisak tokom razgovora za posao ili na romantičnom sastanku".

Izvor: Novosti.rs

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.