Ako već neće novi model fiće, šta Italijani planiraju u KG?

Izvor: B92, 12.Jun.2018, 09:02   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Ako već neće novi model "fiće", šta Italijani planiraju u KG?

Kragujevačke radnike posebno bi obradovala vest o pokretanju proizvodnje još jednog modela automobila, što bi garantovalo punu uposlenost kapaciteta fabrike.

Proizvodnja "fijata 500L“ ostaje u Srbiji – poručio je direktor FCA Serđo Markione. Time je i zvanično potvrđeno pisanje da je Fijat došao u Srbiju u nameri da ostane, a ne da po isteku desetgodišnjeg ugovora, napusti pogone u Kragujevcu.

Markione >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << je, na stazi Baloko kraj Torina, najavio da će model automobila "500L“ da dobije i hibridnu verziju (vozilo sa motorom koji pokreće i elektična energija), kao i da će za proizvodnju električnih automobila biti prilagođene Fijatovi pogoni u Italiji. Potvrdio je i da se proizvodnja "pande“ seli iz Italije u Poljsku, što se i očekivalo, kao i da će akcenat u poslovanju u narednih pet godina biti stavljen na razvoj i promociju brendova "džip“, "alfa romeo“ i "maserati“. Markione i njegovi saradnici očekuju da će FCA gupacije, koja je stabilizovala finansijske bilanse i lane je poslovoala sa "pozitivnim tokovima gotovine“, u narednih pet godina udvostručiti profit.

Vest je posebno obradovala kragujevačke radnike koji su strahovali da će Italijani, već najesen, kad im ističe desetogodišnji ugovor, da odu iz Srbije, a njih "dužne i ružne“ da ostave na ulici, piše Danas, Zadovoljni su i sindikati. U ogranku UGS Nezavisnost kažu da je odluka da se proizvodnja "fijata 500L“ ne iseli iz Kragujevca "očkivana i logična, jer ovakvih uslova koje imaju u Srbiji nigde nema“. Poverenik UGS Nezavisnost u FCA Srbija, Zoran Stanić, kaže za Danas da ovde imaju ne samo jednu od najmodernijih fabrika na svetu, već i kvalitetnu, a jeftinu radnu snagu. "Samo u Kragujevcu radnik ne odlazi na doručak, kako bi završio započetu operaciju. Pa, zašto bi onda išli bilo gde“, pita se Stanić. I predsednik Samostalnog sindikata Zoran Marković podseća da je uvek govorio da Fijat neće da ode iz Srbije.

To se, međutim, neće dogoditi model. A i što bi kad "fijat 500L“, već šestu godinu zaredom, najprodavaniji automobil B klase na evropskom tržištu (na američkom je podbacio tu popravke, po svemu sudeći, više nema). Osim toga, terenska verzija redizajniranog "fijata 500L“, koji po svim karakterisrikama podseća na SUV, ili krosover automobile (gradske džipove), sve je popularnija na svetskim tžištima. I najzad, ali ne manje važan argument za odluku o nepokretanju proizvodnje novog modela, kragujevačka fabrika može renbabilno da posluje i sa proizvodnjom od 40.000 automobila godišnje, iako ima kapacitete za gotovo petostruko veću proizvodnju. Tome su svakako "kumovali“ niski troškovi poslovanja zbog jeftine radne snage i pogodnosti u vezi sa neplaćanjem poreza, doprinosa, komunalnih taksi…
Pogledaj vesti o: Kragujevac

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.