Izvor: Radio 021, 23.Maj.2018, 00:03 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Zakerberg se izvinio zbog masovnog curenja podataka
Vlasnik kompanije Facebook Mark Zakerberg odgovarao je na pitanja evropskih parlamentaraca o propustima njegove kompanije u zaštiti korisničkih podataka u skandalu sa Kambridž analitikom i izvinio se zbog masovnog curenja podataka, ali je većina pitanja ostala bez odgovora.
Razgovor je trebalo da bude vođen bez prisustva javnosti, a posle protesta nekoliko poslanika, odlučeno je da se rasprava prenosi na strimu >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << parlamenta.
U petnaestominutnom uvodnom govoru Zakerberg je priznao propuste Facebook-a i izvinio se zbog toga. "Nismo zauzeli dovoljno jasan stav o našoj odgovornosti, što je bilo pogrešno i žao mi je zbog toga", rekao je Zakerberg.
Na većinu pitanja on, međutim, nije odgovorio konkretno, a na neka uopšte nije odgovorio, uz obrazloženje da za sve nema dovoljno vremena.
"Dopustite da vam objasnim šta radimo po pitanju sigurnosti nakon grešaka s Cambridge Analyticsom. Aplikacija će uzimati manje podataka, a ukoliko je koristite tri meseca, aplikacija će prestati da prikuplja podatke", kazao je Zakerberg.
On je obećao da će do kraja 2020. godine zaposliti još ljudi i nastaviti da investira u Evropu kako bi povećali stepen sigurnosti.
Zastupnik iz bavarske konzervativne stranke Manfred Veber istakao je da je lepo što je Zakerberg uputio izvinjenje i postavio pitanje da li je moguće razbiti monopol Facebooka.
Zakerberg je na to odgovorio kako Facebook deluje u prostoru u kojem je konkurencija vrlo visoka. "Čini mi se da svaki dan dolaze neki novi konkurenti i mi želimo da se stalno razvijamo, kako bismo i dalje ostali relevantni", kazao je.
Šef kluba kluba zastupnika ALDE-a Gaj Verhofstat upitao je Zakerberga o odnosu Facebooka sa izborima.
"Ne želimo da se bilo ko meša u izbore kao Rusi u američke predsedničke izbore. U tom smislu gradimo nove alate, sarađujemo s izbornim komisijama i radimo na povećanju transparentnosti", rekao je osnivač Facebooka.
Podsetio je i da Facebook danas pruža šest posto marketinškog prostora u svetu. "Jedna vrlo važna stvar je i to što širom sveta ima 70 miliona kompanija koje koriste Facebook za širenje posla. Stoga je važno ne zaboraviti na to da omogućavamo marketinški prostor i malim kompanijama, koji su pre imale samo velike kompanije i to je nešto čime se ponosimo", dodao je.
Evroposlanici su direktoru Facebook-a skrenuli pažnju da bi trebalo da odgovori na sva postavljena pitanja, na šta im je on obećao da će odgovore dobiti pismeno i da će poslati nekoga iz kompanije ko će biti detaljniji od njega.
Autor: Anadolija