
Izvor: Facebook Srbija, 26.Avg.2011, 13:51 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Sačuvajte svoje stare Facebook grupe od arhiviranja
Ne tako davno, administracija Facebook-a je odlučila da, u skladu sa novim pravilima korišćenja, FB grupama, koje su nekada imale približno ekvivalentan status sa fan stranicama, da potpuno novi izgled i način funkcionisanja. Tako sada, ukoliko ste administrator jedne od takvih grupa, možete sami dodavati svoje kontakte u nju i automatski ih pretvarati u članove, koji opet mogu regrutovati još ljudi, što onda dovodi do lančane reakcije širenja ideje koju grupa propagira, te okupljanja ljudi sličnih interesovanja, stavova, hobija i slično.
Kao i ranije, administrator ima potpunu slobodu dodeljivanja uredničkih privilegija kome god od članova želi. Korisnik koji ima nameru da se pridruži grupi, a ne nalazi se u spisku kontakata nekog od administratora, mora prvo poslati zahtev za učlanjenje koji, zavisno od podešavanja, odobrava administrator ili neko od članova. Članovi sami mogu birati da li će i od koga pimati notifikacije iz grupe kojoj su se pridružili, kao i da li će ona biti vidljiva na njihovoj početnoj FB strani.
Novina je što svi članovi mogu kreirati dokumente, ankete i „event“-e i, kao i ranije, deliti sa ostalima svoje postove, fotografije i video snimke, dok novosti, uključujući i komentare na starije poruke, uvek izbijaju na vrh „zida“. Naravno, sve ovo je moguće ukoliko je adiministrator prethodno čekirao opciju kojom dozvoljava ovakav interaktivan način komunikacije među članovima.
Status grupe može biti „otvorena“ „zatvorena“ i „tajna“, a pri njenom kreiranju dobija se jedinstveni mail, čiji prefiks administrator bira, u formi nazivgrupe@groups.facebook.com, poput „stigme“ jedne socijalne FB zajednice, čemu služi i identifikaciona fotografija koja je mnogo manjih dimenzija nego ranije.
Razlika između starih i novih grupa leži i u tome što kod novih ne postoji mogućnost pokretanja diskusija, barem ne na „staromodni“ način, a takođe nema ni grupnih poruka, ni „počasnih članova“ (officer-a).
Svim administratorima FB grupa koje su kreirane pre radikalnih promena na mreži, prilikom ulaska u grupu ukazala se sledeća poruka na vrhu:
Srećniji su odmah ispod videli i opciju „Upgrade This Group“, ali su oni u manjini. Šta je sa ostalima? Facebook u svom obaveštenju navodi da će grupe sa nedostatkom skorašnjih aktivnosti biti arhivirane i na taj način će celokupan njihov sadržaj i članovi biti izgubljeni. Ne treba zaboraviti da postoji mnogo grupa u koje su njihovi kreatori uložili dosta vremena i truda, a neki i novca plaćajući oglašavanje putem FB banera na marginama.
Rešenje postoji. Potrebno je samo logično razmisliti. Ukoliko jedna grupa nije automatski predodređena za arhiviranje, zbog toga što u njoj nije zabeležena skorašnja aktivnost članova, vi tu aktivnost jednostavno veštački stvorite. Prvo što treba da uradite jeste da pošaljete grupnu poruku svim članovima i zamolite ih da na zidu vaše grupe ostave bar po jedan post. Broj postova mora, u ne striktno određenom procentu, biti odgovarajući broju članova. Ukoliko se, recimo, radi o grupi koja ima 3000-4000 članova, dovoljno će biti 7-8 postova. Kod dosta malih grupa, ponekad je dovoljna i pomenuta kružna poruka neobavezujućeg sadržaja.
Nakon ovakve simulacije aktivnosti, pri vrhu grupe, iznad naziva, pojaviće se opcije „Upgrade This Group“, vidljiva i administratorima i članovima koji klikom na nju mogu obavestiti urednika da je grupa spremna za konverziju u novi format, što je proces koji traje vrlo kratko. Odmah potom članovi bivaju notfikacijom obavešteni da je „operacija“ uspela.
Kod grupa koje imaju preko 5000 članova, i kod kojih ni po ranijim FB pravilima nije bilo moguće poslati kružnu poruku, ovakva vrsta simulacije aktivnosti neće dati nikakve rezultate, čak i iako administrator na neki drugi način pozove članove ili svoje kontakte da „ožive“ grupu. Kreatorima takvih grupa ostaje samo da se nadaju da će Facebook, u dogledno vreme, naći neko rešenje ovog problema i da njihove grupe neće nepovratno arhivirati.
Autor: Ivan Kalauzović Ivanus
Nastavak na Facebook Srbija...