Nemačka: Facebook ograničen u korišćenju podataka u svrhu oglašavanja

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 05.Jul.2023, 17:48

Nemačka: Facebook ograničen u korišćenju podataka u svrhu oglašavanja

Presuda suda omogućuje regulatornim telima za zaštitu privatnosti podataka da ispitaju pridržavaju li se kompanije poput Facebooka strogih evropskih propisa o privatnosti.

Odluka daje ovlašćenja antimonopolskim telima da razmotre kršenja pravila o privatnosti podataka kada istražuju potencijalne zlouporabe tržišne dominacije od strane tehnoloških divova, koji ometaju tržišnu konkurenciju.

Kao odgovor na presudu, iz Mete, matične kompanije Facebooka, poručili su >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << da procenjuju odluku suda i da će dati dalje komentare u dogledno vreme.

Presuda suda podržava nemačku antimonopolsku presudu iz 2019. godine, koja je predstavljala izazov poslovnom modelu Mete, koji uključuje prodaju ciljanih oglasa na osnovu korisničkih podataka prikupljenih sa njenih platformi, uključujući Instagram i WhatsApp. Nakon Metine žalbe na presudu, nemačke su vlasti zatražile mišljenje od Evropskog suda pravde.

Ova bi presuda mogla dovesti do pojačanog nadzora nad tehnološkim kompanijama, budući da je Evropa preuzela pionirsku ulogu u regulisanju moći velikih digitalnih platformi. EU sledeći mesec implementira sveobuhvatne nove standarde, uz stalne napore da se uspostave propisi koji se odnose na veštačku inteligenciju.

Nemačka savezna kancelarija za kartele, poznata i kao Bundeskartellamt, nije osporila Facebookovo korišćenje podataka o korisnicima za ciljanje oglasa na svojoj platformi. Međutim, tvrdi se da bi Facebook trebao da traži zasebno dopuštenje od drugih aplikacija i web stranica pre nego što kombinuje podatke sa svih svojih usluga za preciznije ciljanje oglasa.

Srž stvari vrti se oko toga kako Facebook od korisnika dobija saglasnost za obradu njihovih podataka. U saopštenju suda istaknuto je da kompanija ne može da opravda tvrdnju o „legitimnom interesu“ kao osnovi za korišćenje ličnih podataka za posluživanje oglasa korisnicima.

Pravila Evropske unije o privatnosti zahtevaju od korisnika da slobodno daju saglasnost za korišćenje svojih podataka. Andreas Mundt, predsednik nemačke Savezne kancelarije za kartele, istakao je da će odluka EU suda imati značajne implikacije na poslovne modele ekonomije podataka.

Izvor: Zimo.hr

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.