Kakva je Zakerbergova vizija mobilne telefonije?

Izvor: B92, 24.Feb.2014, 10:39   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kakva je Zakerbergova vizija mobilne telefonije?

Mark Zakerberg, osnivač društvene mreže Facebook, očekuje se danas na Svetskom kongresu mobilne telefonije u Barseloni gde će govoriti o

svojoj viziji mobilne telefonije kojoj se njegova mreža vešto okrenula.


Mladi 29-ogodišnji milijarder, koji prvi put učestvuje na ovom kongresu, govoriće pred predstavnicima mobilne industrije iz celog sveta, proizvođačima telefona, operatorima i drugim.

>> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << />Pre dve godine možda ne bi bio ni pozvan, jer kada je Fejsbuk izašao na berzu u maju 2012. nije imao apsolutno nikakve prihode od mobilne aktivnosti, rekao je analitičar Iden Zoler.

On je rekao da je tada Fejsbuk imao dosta veliki broj korisnika na mobilnim telefonima, ali nije uspevao da to pretvori u prihod. To je tada odbilo investitore, što je uticalo na pad vrednosti akcija Fejsbuka na berzi u Njujorku.

To je potstaklo kompaniju da ispravi svoju grešku, pa je krajem 2013. godine mobilna telefonija predstavljala 53 odsto njenih ukupnih prihoda od reklama, odnosno 1,2 milijardi dolara u četvrtom kvartalu i preko tri milijarde dolara za celu godinu.

Taj udeo bi mogao još više da poraste s kupovinom WhatsApp, aplikacije za poruke preko mobilnih telefona, koji je Fejsbuk u sredu kupio za ogromnih 19 milijardi dolara, i sa skromnijom nabavkom aplikacije za razmenu fotografija Instagram 2012. godine.

"Fejsbuk plaća za aplikaciju s najvećim rastom u istoriji, Whatsapp sada ima skoro pola milijardi korisnika u svetu, i za potencijalnu zaradu koju to donosi", rekao je drugi analitičar Gijermo Eskofet iz grupe Informa.

Fejsbuk već zauzima 18,4 odsto tržišta reklamiranja preko mobilnih aparata i zauzima drugo mesto na svetu iza Gugla, procenjue kompanija koja se bavi reklamnim tržištem eMarketer.

To je značajan preokret u odnosu na pre dve godine, rekao je Gijermo Eskofet, koji je podsetio da je na početku Fejsbuk bio nevoljan da pokvari iskustvo korisnika mobilnih telefona tako što će im ekran napuniti reklama.

Danas se Fejsbuk promenio i postao "mobilna kompanija", ocenio je Sefi Šapira, direktor reklamne firme Masivimpakt (MašiveImpact), partnera

Fejsbuka. On je dodao da u ovom sektoru stalno treba uvoditi inovacije i razvijati nove tehnologije, ako kompanija želi da opstane. To isto misle i drugi analitičari. Smatraju da Fejsbuk ne sme da se opusti, pošto njegovi korisnici imaju sve više alternativa, kada je reč o društvenim mrežama i instant porukama.

Nastavak na B92...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.