Više posla na beogradskom aerodormu

Izvor: RTS, 06.Sep.2013, 15:09   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Više posla na beogradskom aerodormu

Vazdušni saobraćaj u regionu jugoistočnog Balkana u poslednje vreme ne beleži zavidne rezultate. EU se sprema da uloži sredstva u nove projekte povezivanja, pa je na skupu podunavskih zemalja bilo je reči o vazdušnom saobraćaju koji treba da poveže 14 zemalja. Time bi se otvorilo tržište od 115 miliona putnika godišnje, što znači više posla za beogradski aerodrom.

Srbija već sledeće godine može da računa na novac iz pretpristupnih fondova Evropske unije, >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << namenjen dunavskoj saradnji. Na skupu podunavskih zemalja u Beogradu bilo je reči o vazdušnom saobraćaju koji treba da poveže 14 zemalja - osam u EU i šest pridruženih članica. Time se otvara tržište od 115 miliona putnika godišnje, a osnivanje nove kopanije "Er Srbija", što znači više posla za beogradski aerodrom i regionalne aerodrome.

Vazdušni saobraćaj u regionu jugoistočnog Balkana u poslednje vreme ne beleži zavidne rezultate. Velika imena iz prošlosti, tzv. nacionalni avioprevoznici, u stečaju su i gase se, ili žive na velikim subvencijma vlada.

Poreski obveznici plaćaju dvostruku kartu - jednu za prevoz, a drugu za subvenciju nacionalnih aviokompanija. Tu su i areodromi koji polako postaju gubitaši jer, da bi privukli strane prevoznike, moraju da nude razne pogodnosti, a negde i da plate deo izgubljene dobiti da bi linije uopšte postojale.

Da bi se takva usitnjenost prevazišla i da bi svi bili bolje organizovani, EU se sprema da uloži sredstva u nove projekte povezivanja.

Franc Zepic iz Ministarstva saobraćaja Slovenije kaže da treba povezati tri sklopa država - jedne su u EU, druge su kandidati kao što je to sada Srbija i takozvane susedne države, Ukrajna i Moldavija.

Najava da će "Er Srbija" u tri termina leteti na 14 novih destinacija, iz Beograda za sve gradove jugoistočne Evrope daje nam prednost u odnosu na ostale zemlje regiona.

"Svi oni u regionu očekuju mnogo od tog projekta jer svi vide neke svoje šanse, kako Srbija tako i ostali jer to su povezani procesi i svi imaju neku koriost od toga", kaže Miodrag Poledica iz Ministratva za saobraćaj.

Aerodrom u Beogradu ostaje lider vazdušnog saobraćaja u regionu. On i dalje godišnje ima promet putnika kao Ljubljana i Zagreb zajedno.

"Transformacija nacionalnog avioprevoznika u "Er Srbiju" započelo je nove procese i drugim zemljama i Hrvatskoj u Sloveniji i mislim da možemo očekivati velike promene u svim zemljama dunavske regije u sledećih nekoliko godina", kaže direktor aerodroma "Nikola Tesla" Velimir Radosavljević.

Aerodrom "Nikola Tesla" preduzima opsežne pripreme za povećanje saobraćaja. U toku je rekonstrukcija piste i zgrade, a uskoro će biti montirani i novi aviomostovi, koji su stigli iz Kine i koji će otvoriti pet novih terminala za prijem putnika.
Pogledaj vesti o: Evropska Unija

Nastavak na RTS...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

Više posla za beogradski aerodrorm

Izvor: RTS, 06.Sep.2013

Vazdušni saobraćaj u regionu jugoistočnog Balkana u poslednje vreme ne beleži zavidne rezultate. EU se sprema da uloži sredstva u nove projekte povezivanja, pa je na skupu podunavskih zemalja bilo je reči o vazdušnom saobraćaju koji treba da poveže 14 zemalja. Time bi se otvorilo tržište od...

Nastavak na RTS...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.