Konkurencija – rešenje za niže cene

Izvor: RTS, 18.Okt.2014, 13:17   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Konkurencija – rešenje za niže cene

U poređenju sa šest evropskih zemalja, Srbija ima najviše cene kada je reč o osnovnom životnim namirnicama, garderobi i tehničkoj robi, pokazuje istraživanje Mreže za poslovnu podršku. Podaci resornog ministarstva pokazuju da su proizvodi u Srbiji jeftiniji nego u EU. Kupci žele još niže cene. To je moguće jedino ukoliko trgovci koji već rade dobiju konkurenciju.

U Mađarsku i Rumuniju se ide zbog garderobe i hrane, a Austriju po tehničku robu. Zbog jeftinijih >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << proizvoda građani Srbije putuju i u Češku, Poljsku, Slovačku.

"Bio sam skoro u inostranstvu i u Nemačkoj je da ne kažem gotovo sve jeftinije", kaže  jedan i navodi da su mnoge cene u zemljama EU niže, kao što su kozmetika, čokolade....

Zbog različitih administrativnih obaveza koje moraju da ispune, trgovci podižu marže.

"Trgovci moraju i trošak provere ispravnosti namirnica da računaju u cenu proizvoda, onda postoji još čitav niz provera, npr. provera faktora osvetljenja na svakih 50 metara kvadratnih ili periodično uključivanje mikroklimatskih uslova, što znači čitav niz malih birokratskih procedura koje izvlače novac trgovcu, a u suštini sve to plaćaju građani odnosno potrošači", kaže Dragoljub Rajić iz "Mreže za poslovnu podršku".

Srbija spada u četiri najsiromašnije evropske zemlje kada je u pitanju kupovna moć stanovništva i u istoj je grupi sa Bosnom i Hercegovinom, Albanijom i Moldavijom. Paradoksalno, pokazuje istraživanje, među prvima je kada su u pitanju cene.

Ipak, nisu birokratske procedure te koje podižu cene, već nepostojanje konkurencije, poručuju iz resornog ministarastva.

"Ako imate razvijeno tržište i mnogo igrača na njemu, imate veliku količinu robe, trgovcima se ne isplati da plaćaju velike kamate na te zalihe i oni se trude da to prodaju. Kod nas nažalost to nije situacija i ona će se sigurno poboljšati sa dolaskom većih i boljih trgovinskih lanaca u Srbiju", navodi Mladen Radović iz Ministartva trgovine, turizma i telekomunikacija.

Potpredsednik Nacionalne organizacije potrošaca Srbije Zoran Nikolić očekuje da će veliki trgovinski marketi doći u Srbiju, doneti zdrave navike i konkurenciju i samim tim uticati i na cene, da kao potrošači možemo da biramo.

Ukidanjem određenih nameta za investitore, ali i bržim dobijanjem dozvola, brže bi stigla i zdrava konkurencija u Srbiju, smatraju zaštitinici potrošača. Do tada, kupcima ostaje da mere da li im je jeftinije da pazare u Srbiji.
Pogledaj vesti o: Evropska Unija

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.