Izvor: B92, 14.Jun.2010, 20:20 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Za obnovu barske pruge 370 mil.EUR?
Beograd -- Studija izvodljivosti rekonstrukcije pruge Beograd - Bar, koja treba da pokaže koliko će novca za to biti potrebno, biće završena u narednih mesec dana.
Studija izvodljivosti rekonstrukcije pruge Beograd - Bar, koja treba da pokaže koliko će novca za to biti potrebno, biće završena u narednih mesec dana.
On dodaje da će se, tek kad ona bude gotova, znati na koji način treba rekonstruisati barsku prugu, nakon čega bi trebalo da bude raspisan >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << tender za izradu projektne dokumentacije.
"Nijedna evropska firma ne može to da radi bez domaćih kuća, kada su u pitanju pruge ili bilo koji drugi objekti. CIP je projktovao tu prugu i zato je uključen u izradu studije", kazao je Ignjatović.
U prugu Beograd - Bar, koja je nekada bila ponos i graditeljski najkompleksnija u Evropi, od izgradnje 1976. godine nije bilo ozbiljnijih ulaganja, pa se u poslednjih desetak godina vozovi na njoj kreću brzinama koje su daleko ispod projektovanih 100 kilometara na sat.
Pruga Beograd - Bar je duga 476 kilometara i za njenu obnovu je, prema procenama stručanjaka, potrebno ukupno oko 370 miliona evra, od čega za deo kroz Srbiju 250 miliona evra.
Na teritoriji Srbije se nalazi 301 kilometar pruge, a na teritoriji Crne Gore 175 kilometara, sa najvišom tačkom u Kolašinu - 1.032 metra.
Na pruzi postoji 254 tunela u ukupnoj dužini 114,4 kilometra, a najduži tunel je Sozina od 6.170 metara na deonici Podgorica - Bar. Na pruzi postoji 234 mosta u ukupnoj dužini od 14,6 kilometara.