Izvor: B92, 04.Apr.2019, 09:23 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Velika muka za Airbnb: Odmah smo stanodavca blokriali
Na adresu poznate kompanije stižu optužbe da pojedini vlasnici stanova špijuniraju goste.
Stanodavca smo odmah blokirali na našoj platformi, saopštio je „Er bi-en-bi”
Samo mesec dana pošto je grad Pariz najavio da će tužiti kompaniju "Er bi-en-bi” za 12,5 miliona evra zbog izdavanja stanova na crno, ova platforma za izdavanje smeštaja ponovo je na meti kritika.
Ne prvi put, na adresu kompanije stižu optužbe da vlasnici stanova nelegalno postavljaju >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << skrivene kamere u apartmane kako bi špijunirali goste.
Poslednji slučaj dogodio se u Kaliforniji, gde su gosti otkrili kameru u aparatu za detekciju dima. Slučaj je prijavljen policiji koja, kako prenosi američki Ej-bi-si 7, nije videla ništa sporno u tome. Međutim, ta informacija je ipak pogodila kompaniju.
"Sigurnost i privatnost gostiju su naš najveći prioritet. Naša pravila zabranjuju kamere u stanovima. Vlasnika smo odmah blokirali na našoj platformi", saopštio je "Er bi-en-bi”, dodajući da su ovakvi incidenti ipak malobrojni u odnosu na oko 500 miliona gostiju na lokacijama širom sveta. Ipak, američki mediji navode da ovakvih primera ima sve više. Pre samo nekoliko meseci, istu primedbu imao je i jedan par u Kanadi. Gosti iz Evrope, koji su iznajmili stan u Torontu, sasvim slučajno su otkrili kameru u spavaćoj sobi, koja je bila sakrivena u budilniku, i to objavili na "Fejsbuku”. Priložili su fotografije i kontakte vlasnika. Ubrzo se i njima kompanija izvinila i dala isto objašnjenje.
"Er bi-en-bi” osnovan je 2008. godine čime su hotelska industrija i slični sajtovi dobili ozbiljnu konkurenciju. Jedno od njihovih pravila je da ne postoji mogućnost plaćanja gotovinom. Mnoge države i veliki gradovi ga danas smatraju nezakonitim jer stanodavci ne plaćaju nikakve poreze. Zato su u međuvremenu uvedene dodatne takse koje korisnici plaćaju uz smeštaj. Često se ove dažbine naplaćuju kroz takse za čišćenje, depozit, koje su na neki način skrivene jer zakupcu nije uvek i najtransparentnije predočena puna cena zakupa. Kompanija ne proverava svakog gosta već ostavlja stanodavcima da se o tome brinu.
Recimo, savetuje im da skeniraju lični dokument gosta. Međutim i domaćin i gost moraju da imaju svoj profil na ovom sajtu upravo zbog bezbednosti. Zato se vlasnici trude da steknu što više pozitivnih kritika i komentara jer su im te ocene izuzetno važne za poslovanje, prenosi Politika.