U „Tesli” sedišta masiraju

Izvor: Večernje novosti, 23.Jun.2016, 07:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

U „Tesli” sedišta masiraju

Posle 24 godine "Er Srbija" danas uspostavlja redovnu liniju Beograd - Njujork, već prodato 15.000 karata. Srbija jedina među 11 zemalja u regionu ima direktnu liniju za SAD ERBAS A 330 spreman je za današnje poletanje za Ameriku! U to se juče uverila i naša ekipa, tokom obilaska aviona koji će leteti na relaciji između Beograda i Njujorka. Putnici koji se iz prestonice otisnu preko okeana imaće priliku da uživaju tokom putovanja na udobnim i širokim sedištima, >> Pročitaj celu vest na sajtu Večernje novosti << a služiće im se i jela tradicionalne srpske kuhinje. Svaki gost "Er Srbije" će imati TV ekran na sedištu sa stotinama filmova, igara i TV emisijama. Na novoj letelici, najvećoj u floti "Er Srbije", ali i na Balkanu, odmah ispod pilotske kabine, uz zastavu Srbije ispisano je ime najpoznatijeg srpskog i svetskog naučnika Nikole Tesle. Avion ima 254 sedišta od čega 18 u biznis klasi. Jedna od stjuardesa, koja će se brinuti o udobnosti putnika na prekookeanskom letu je i Vanja, koja objašnjava da se svaki deo sedišta u biznis klasi može pomerati, kao i da postoji opcija masaže. - Nudimo putnicima i mogućnost da sami izaberu vreme kada će uživati u specijalitetima naše, domaće srpske, kao i internacionalne kuhinje - navodi stjuardesa koja je prošla zahtevnu obuku za opsluživanje u ovakvom tipu aviona za prekookeanske letove. - Uz jela pripremljena od sastojaka sa srpskog područja nudimo i domaća vina koja će upotpuniti ugođaj. Jedan od specijaliteta koji ćemo služiti u biznis klasi je biftek punjen sirom i pršutom i serviran sa hrskavim mladim krompirićima i sotiranom boranijom. Dane Kondić, direktor "Er Srbije", kaže da je dosad prodato više od 15.000 karata za letove do Njujorka, što je premašilo sva očekivanja menadžmenta. Oko 9.000 karata u Americi, dok je u Srbiji prodato gotovo duplo manje. Preostalih 15 odsto bukirali su stanovnici Grčke, Hrvatske, Crne Gore, Bugarske i Ukrajine. - U Srbiji je nastupio bum tek posle 11. maja, kada je avion došao u Beograd - kaže Kondić. - Ljudi ovde dok ne vide, ne veruju da će se nešto i desiti. Zato očekujemo još bolje rezultate. Gradonačelnik Beograda Siniša Mali, koji je i predsednik Nadzornog odbora "Er Srbije", smatra da će uspostavljanje direktnih letova sa SAD omogućiti Srbiji razvoj turizma, dolazak novih gostiju i privlačenje investicija. - Početak direktnih letova za SAD otvara novu stranicu u istoriji ne samo ove kompanije, već grada i čitave zemlje - kaže Mali. - Posle 24 godine imaćemo ponovo direktan let Beograd - Njujork i to od strane naše avio-kompanije. Time smo jedina od 11 zemalja u regionu koja će imati direktne letove koje obavlja domaća kompanija. Ova linija označava krunu svega što smo radili protekle tri godine za "Er Srbiju". KAPIJA BALKANA KA AMERICI Generalni direktor "Etihada" i potpredsednik Nadzornog odbora "Er Srbije", Džejms Hogan, ističe da je veliki put pređen i da je "Er Srbija" primer kako jedna mala kompanija može da napreduje. - Letom za Njujork počinje nova faza u razvoju "Er Srbije" i posle 24 godine Beograd će postati kapija Balkana ka SAD - smatra Hogan. - JAT više ne postoji, i sada počinje era "Er Srbije", koja ima modernu flotu aviona. Beograd je čvorište sa 500 letova nedeljno ka 44 destinacije. "Er Srbija" je prevezla 2,5 miliona putnika, što je dokaz da je kompanija srednje veličine. KANADA I ČIKAGO JOŠ U PLANOVIMA Gradonačelnik Siniša Mali ističe da je "Er Srbija" najbolja avio-kompanija u regionu, koja dominira ovim delom sveta i napominje da se razmišlja o daljim koracima i otvaranju novih prekookeanskih letova. To bi mogli biti Kanada i Čikago. Gradonačelnik kaže da se trenutno rade analize, ali da odluke još nisu donete. Nove destinacije za prekookeanske letove bi zahtevale i nabavku dodatnih širokotrupnih letelica. NAJBOLjA SEDIŠTA A I C8 U "erbasu A330" postoje dva sedišta u ekonomskoj klasi koja imaju mnogo bolji položaj od svih ostalih. U pitanju su A i C8. Nalaze se u prvom redu ekonomske klase, a njihova specifičnost je što imaju prostor za noge koji je veći nego onaj u biznis klasi. Ova sedišta su inače rezervisana za majke sa decom. Pretpostavlja se da će ona biti i najtraženija, a "Er Srbija" planira da ih dodatno naplaćuje onima koji ne spadaju u ovu povlašćenu kategoriju. "ERBASOM A330" PILOTIRAĆE KAPETAN DAVOR MIŠELjIĆ KOJI IMA 10. 500 SATI LETA NA SVOJIM KRILIMA JE UVEK POSEBNO MNOGO puta sam za druge kompanije preletao okean, ali ovo je nešto posebno. Mnogo mi znači i na ličnom i na profesionalnom planu. Ovakav avion je kruna letačke karijere svakog pilota i veliko je zadovoljstvo i stvar prestiža njime upravljati. To je juče za "Novosti" izjavio Davor Mišeljić, izvršni direktor za saobraćaj "Er Srbije", koji će danas biti glavni kapetan na letu za Njujork. Ime ovog pilota ostaće upisano u istoriji nacionalne avio-kompanije i po tome što je imao čast da doveze prvi interkontinentalni avion u flotu "Er Srbije". To se desilo 11. maja kada je "erbas A330" stigao iz Abu Dabija u Beograd. Iza Mišeljića su 33 godine rada i oko 10.500 sati letenja, što znači da je među oblacima ukupno proveo bezmalo godinu i po dana. - To nije samo veliko zadovoljstvo, već i ogromna odgovornost. Ovo jeste profesionalni uspeh, ali je pre svega projekat od državnog značaja - rekao je Mišeljić. - Obavili smo obimne pripreme i uložili mnogo truda moj tim i ja. Mnogo ljudi je radilo na veoma kompleksnom projektu, jer avion je ono što je vidljivo, a iza toga stoje meseci usklađivanja naše regulative sa američkom, navigacija, tehnika i ljudstvo. Mišeljić je rođen u Sarajevu, a završio je "Jatovu" pilotsku akademiju u Vršcu i posle toga je otišao u inostranstvo. Pre nego što je došao u "Er Srbiju" bio je šef pilota tipa "boing 777" u "Etihadu". - To je bila kruna moje letačke i menadžerske karijere. Dokazao sam se u svetu, a sada sam želeo da uradim nešto i ovde - objasnio je kapetan Mišeljić. - Na ovaj projekat gledam kao na moje životno delo. Možda to zvuči kao kliše i otrcano, ali ljudi koji me poznaju znaju da se nisam vratio ni zbog titule, ni zbog fotelje, niti radi novca. "Jat" je prva kompanija za koju sam radio i došao sam da ovde nešto napravim. Veoma je naporno i stresno, ali da nije, onda bi to svako mogao da uradi. ODLAZAK DUŽI OD POVRATKA Zbog mlaznih struja i vetra na velikim visinama iznad Atlantika, avioni obično lete duže ka zapadu. Zbog toga će let iz Beograda trajati nešto duže nego povratak iz Njujorka. - Po poslednjem planu letenja, koji smo pravili, do Njujorka ćemo stići za 9 sati i 35 minuta - kaže Mišeljić. - Na severnoj hemisferi su globalna strujanja vetra uvek od zapada ka istoku. Znači letite tamo sa čeonim vetrom, a vraćate se leđnim. To je kao da plivate Savom nizvodno i uzvodno. Zbog toga se iz Beograda duže putuje.
Pogledaj vesti o: Nju Jork

Nastavak na Večernje novosti...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Večernje novosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Večernje novosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.