Talas polovnjaka stiže u Srbiju, biće jeftiniji

Izvor: Vesti-online.com, 18.Avg.2017, 09:41   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Talas polovnjaka stiže u Srbiju, biće jeftiniji

Cena polovnih automobila u Srbiji mogla bi uskoro da bude znatno niža, jer su Nemačka i Švajcarska donele zakone da se povuku sva vozila proizvedena pre 2009.

Polovnjaci iz uvoza, stari 7 godina, dizelaši, pa još po povoljnim cenama. Lepo zvuči, ali su eventualni budući kupci skeptični, i pitaju se da li vredi.

"Pa vredi. Kod nas će to da traje još jedno 40 godina, ta vozila što će biti zabranjena u Nemačkoj. Vredi kupovati”, kaže jedan od sugrađana.
>> Pročitaj celu vest na sajtu Vesti-online.com << />
A pitanje je da li će do uvoza takvih polovnjaka i doći. Za sada se samo Švajcarska opredelila za zabranu dizelaša, i pojedini gradovi u nekim članicama EU. Ako krene prodaja, ta vozila, naročito ona kvalitetnija u talasima će se prodavati pre svega u zemljama EU gde zakon o zabrani ne bude uveden.

- U Srbiju će doći deo tog talasa. Koji deo, i koliki deo, to niko ne zna. Najverovatnije manji, zato što su kupci polovnjaka u Bugarskoj platežno sposobniji nego u Srbiji. I naravno da će oni bolji primerci koji više koštaju, ili su u boljem stanju, oići na ta tržišta. A nama će ostati nešto od toga - smatra Mladen Alvirović, Revija Sat.

Takođe, Nemci su poznati po tome da vole dizelaše, i neće se lako odreći svojih četvorotočkaša. Na njihovom tržištu registrovano je čak 15 miliona automobila sa dizel motorima.

Ukoliko do uvoza i dođe, pitanje je da li naše tržište može da primi toliki broj vozila. Postavlja se i pitanje šta posle.

- Kada budemo krenuli da otvaramo još više poglavlja sa EU, čeka nas poglavlje 27, koje se odnosi na zaštitu životne sredine, tada će nas sve zajedno, i našu državu, još skuplje koštati da se oslobodimo tih automobila, odnosno da smanjimo zagađenje na svakom koraku, a nećemo imati više kome da ih prodamo, nećemo imati gde da ih izvezemo - objašnjava Alvirović.

Alvirović smatra da je zato bitno da se urede propisi o uvozu polovnih automobila, kroz koje bi trebalo da se razmišlja o eventualnim posledicama za 5 ili 10 godina.

Nastavak na Vesti-online.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Vesti-online.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Vesti-online.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.