
Izvor: Blic, 21.Mar.2012, 01:05 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Sve više građana kupuje preko interneta
Broj građana koji kupuju preko interneta raste, ali je na žalost osnova niska. U prošloj godini je 380.000 naših građana nešto kupilo preko interneta, dok je broj onih koji su ikad kupovali je nešto veći. Veliki se pomak osetio odkad su došle lou kost aviokompanije, jer se aviokarte u Srbiji najviše kupuju onlajn - rekla je za “Blic” Jasna Matić, državna sekretarka za Digitalnu agendu na predstavljanju vodiča za kupovinu preko interneta “E-kupovina”.
Vodič >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << koji je predstavila Uprava za Digitalnu agendu objašnjava šta je kupovina preko interneta, kako da se ona obavi, ko su pravi prodavci ili kako da bezbedno plate proizvod ili uslugu.
- Cilj nam je bio da ovim priručnikom ohrabrimo građane da kupuju onlajn, ali i da pomognemo preduzetnicima koji onlajn prodaju da povećaju broj klijenata. To može da bude i podstrek za one koji tek planiraju da pokrenu svoj biznis na internetu - navodi Matić.
Matić: Sve smo uradili da Pej Pal dođe u Srbiju
Pokušali smo sve da Pej Pal dođe u Srbiju, pisali smo im mnogo puta, a sad zavisi samo od njih, kaže za "Blic” Jasna Matić.
- Pisali smo i administraciji SAD-a u nadi da će da kažu nešto lepo za nas. Međutim, sve se zasniva na tome šta im je prioritet. Mi na to pokušavamo da utičemo, ali nam do sada nije uspelo. Zakoni nisu problem, jer ima zemalja koje imaju isti zakonski okvir kao naš pa tamo Pej Pal funkcioniše. Ali treba biti realan, mi smo malo tržište i na listi prioriteta sigurno nismo visoko - kaže Matićeva.
Osnovni razlog što je mali broj ljudi zainteresovan za onlajn kupovinu je to što mnogi ne znaju kako to funkcioniše, plaše se gubitka ličnih podataka, zloupotreba, a ne znaju ni kako da se zaštite, kaže Slobodan Marković iz Uprave za Digitalnu agendu.
- Neki građani imaju predrasude da je kupovina onlajn manje bezbedna. Međutim, ako se primene saveti iz ovog vodiča, to ne mora da bude tako. Nikad nisam čuo da je neka internet prodavnica prevarila kupca. Najčešće prevare su one kad stigne mejl gde se predlaže neka kupovina, a neko samo klikne da pristaje na nešto što nije ni pročitao - kaže Marković.
On je dodao da oni koji kupuju preko interneta, mogu i da uporede cene bez gubljenja vremena na obilazak prodavnica, ali i da razmene komentare i iskustava sa nekim ko je kupovao sličan proizvod. To ljudima iz unutrašnjosti takođe omogućava veći izbor, a onima iz velikih gradova štedi vreme, naglasio je Marković.