Izvor: B92, 24.Apr.2010, 17:40   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Srednjoškolci kao preduzetnici

Beograd -- Oko 20 učeničkih kompanija iz osam evropskih zemalja predstavilo svoje proizvode i usluge kao deo trodnevnog Sajma inovacija organizacije "Dostignuća mladih".

Ova manifestacija na štandovima prodajnog sajma u holu Delta sitija upriličena je uz podršku USAID-a, Britanskog saveta i kompanije Majkrosoft kako bi promovisala preduzetništvo kod srednjoškolaca.

Neki su se odlučili da proizvode i usluge svoje kompanije predstave u nacionanoj nošnji, drugi >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << kao pravi "japijevci” u modernim odelima, u zavisnosti od toga šta nude. A ponudili su inovativne tehnološke spravice, prirodnu kozmetiku, zanimljive reciklirane časovnike, ogrlice za pse koje će im omogućiti bezbedan povratak kući.

"Naša ogrlica ima SD karticu na kojoj skladištimo sve podatke o toj životinji, ime vlasnika prezime, adresa, slike ulice u kojoj živi, slike životinje", predstavlja svoj proizvod Ivana Kisić iz Zubotehničke škole u Beogradu.

"Naša kompanija se zove Džegs.Juniorska dostignuća u robi i uslugama. Došli smo s proizvodima, kutijama koje radimo od drveta i kartona.U njima je tradicionalna turska hrana. Možete kupiti samo kutiju po ovoj ceni a onda dodati lešnike ili pistaći po ovoj ceni", kaže Emre iz Turske.

"Ovo je veliko iskustvo za nas jer smo u prilici da osetimo konkurenciju i naučimo kako nešto da prodamo za pravi novac .Super je praksa za nekoga ko stremi višoj poziciji na poslovnoj lestvici", kaže on.

"Mi se bavimo proizvodnjom ovih starih bubnjeva od veš mašina. Želimo da produžimo njihov životni vek tako što ćemo ih ponovo upotrebiti na neki dekorativniji način. Pravimo od njih stolove i bifee. Ovo može da služi za bilo šta", kaže Dragana Boras iz Poljoprivredne škole u Beogradu.

Program "Dostignuća mladih" u Srbiji se održava već osam godina. Licenciran u Americi 1919, danas se sprovodi u 113 zemalja u svetu, sa ciljem da podstakne njihov preduzetnički duh i pomogne im da postanu konkurentni na tržištu.

"Za mnogo mladih čiji roditelji nisu u biznisu, ideja o pokretanju sopstvenog posla je možda zastrašujuća. Ono što mi pokušavamo kroz program 'Dostignuća mladih' je da ih ohrabrimo i damo im uputstva kako to učine na ozbiljan način, steknu veštine i znanja kroz edukaciju sa ljudima koji su u tome, s nadom da će postati spremni za aktivan bizniz koji ih čeka u budućnosti. Oni stiču samopouzdanje, odlaze na fakultet i postaju spremni za život odraslih", kaže Majkl Harvi, direktor misije USAID.

"Ono što ova deca takođe dobijaju je jedno samopouzdanje i jedan kvalitet poveranja u svoje znanje.Da oni mogu to svoje znanje da prezentuju drugim ljudima, što je jedan od elemenata koji im naš obrazovni sistem najmanje pruža", kaže Darko Radičanin iz "Dostignuća mladih".

20 kompanija učesnika sajma takmičilo se u katergorijama za najbolji proizvod, štand marketinški pristup i najbolji tim. Sa svojim programom predstavile su se i škola za mlade sa posebnim potrebama "Dušan Dugalić", kao i škola za decu oštećenog sluha.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.