Pruga na Koridoru košta 4,6 mlrd. €

Izvor: B92, Beta, 31.Avg.2009, 10:50   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Pruga na Koridoru košta 4,6 mlrd. €

Beograd -- Srbiji je potrebno oko 4,6 milijardi evra za rekonstrukciju i modernizaciju 770 kilometara pruge duž Evropskog koridora 10.

Generalni direktor Javnog preduzeća Železnice Srbije Milovan Marković kaže da "rekonstrukcija i modernizacija tog dela pruge podrazumeva savremenu prugu sa dva koloseka za mešoviti, putnički i teretni saobraćaj, uz projektovane brzine vozova od 160 do 200 kilometara na sat".

Za prvu fazu rekonstrukcije te deonice, koja >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << će se raditi u naredne četiri godine, potebno je 1,1 milijarda evra. "To ne znači da će nakon prve faze sve deonice biti osposobljene za brzine veće od 160 kilometara na sat, već da su sve deonice u funkcionalnom stanju, da nemamo havarije i potrebe za ekstremno niskim brzinama vozova", rekao je on.

Izgradnja druge etape, kazao je, trebalo bi da počne 2013. godine, a završetak radova predviđen je za 2016. godinu.

Železnice Srbije su do sada za obnovu infrastrukture koristile sredstva Evropske investicione banke, Evropske banke za obnovu i razvoj i Svetske banke. Marković je naglasio da je nedavno potisan Memorandum o razumevanju Vlade Italije, Srbije i Crne Gore o rekonstrukcioji pruge Begrad-Bar.

Rusi ulažu u srpske pruge?

Ruska državna železnica zainteresovana je da investira u železničku infrastrukturu Srbije, kaže generalni direktor Javnog preduzeća Železnice Srbije Milovan Marković. On nije precizirao za koja ulaganja je zainteresovana Ruska državna železnica niti kada bi mogla da budu realizovana.

"To podrazumeva saradnju na izradi studije izvodljivosti, a kasnije i finansiranje te pruge, na način da ona zadovoljava potrebe kombinovanog transporta italijanske privrede, koja želi da najkraćim putem, preko barske luke i pruge Beograd-Bar, izadje na Koridor 10", rekao je Marković. Prema procenama, kazao je, ta investicija vredi oko 350 miliona evra.

Prema podacima Železnica Srbije, dužina mreže pruga u Srbiji je 3.809 kilometara, stara je više od jednog veka, a više od 55 odsto pruga je izgrađeno još u 19. veku.

Na 68 odsto pruga u Srbiji, zbog lošeg stanja infrastrukture, brzina vozova je manja od 60 kilometara na sat, a na 2,5 odsto pruga vozovi mogu da saobraćaju brzinom većom od 100 kilometara na sat.

Prosečna starost putničkih vagona je 28 godina, a zbog nedostatka teretnih vagona Železnice Srbije su u prethodne tri godine izgubile oko 90 miliona evra.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.