Prirodni gas  pogonsko gorivo budućnosti

Izvor: B92, 02.Sep.2019, 17:53   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Prirodni gas " pogonsko gorivo budućnosti

Beograd -- U organizaciji kompanije NIS danas je u Beogradu održan okrugli sto pod nazivom "Korišćenje prirodnog gasa kao pogonskog goriva".

Ova diskusija održana je u okviru manifestacije "Plavi koridor 2019" koju organizuju kompanije GAZPROM i UNIPER u cilju promocije značaja korišćenja prirodnog gasa.

Na ovaj način NIS i Srbija postali su deo ovog značajnog međunarodnog projekta i ugostili karavan vozila na prirodni gas koji će tokom trajanja manifestacije >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << preći više od 5.000 kilometara i obići niz evropskih gradova, među kojima je i glavni grad Srbije.

Na okruglom stolu u Poslovnom centru NIS-a učestvovali su predstavnici gasne i automobilske industrije, predstavnici stručne javnosti i medija koji su diskutovali o ekonomskim i ekološkim benefitima korišćenja prirodnog gasa kao pogonskog goriva, kao i o novinama u industriji vozila koja koriste ovaj energent kao gorivo. Zahvaljujući povećanju broja vozila sa pogonom na prirodni gas i KPG i LNG punionicama čiji broj konstantno raste, prirodni gas je postao održivo i ekološki prihvatljivo alternativno gorivo dostupno potrošačima. Njegova upotreba doprinosi daljoj dekarbonizaciji saobraćaja i nudi značajan potencijal za smanjenje emisija u budućnosti.

Pored predstavnika NIS-a, na okruglom stolu učestvovali su i predstavnici kompanija GAZPROM, UNIPER i IVECO. Moderator skupa bio je Goran Lalić, direktor Departmana za trgovinu i upravljanje portfolijom prirodnog gasa u NIS-u.

Pavel Kandalincev, direktor Direkcije za maloprodaju u kompaniji NIS, ukazao je na ekološke prednosti i finansijske benefite upotrebe komprimovanog prirodnog gasa kao pogonskog goriva i naveo da dalja perspektiva razvoja KPG maloprodajne mreže NIS-a zavisi od trendova razvoja domaćeg tržišta ovog energenta:

"Komprimovani prirodni gas je još jedno alternativno gorivo koje smo uvrstili u ponudu u okviru naše maloprodajne mreže, pored tradicionalnih vrsta derivata. Trenutno u Srbiji ima oko 1.000 vozila na komprimovani prirodni gas i oko 20 stanica za punjenje, od čega su tri u vlasništvu NIS-a .

Reč je o NIS Petrol benzinskim stanicama "Novi Sad 10" i "Čačak 1", kao i o GAZPROM benzinskoj stanici "Žarkovo 2" u Beogradu. Planiramo dalje širenje maloprodajne mreže NIS-a na kojima će biti dostupan komprimovani prirodni gas. U narednom periodu ova vrsta energenta biće deo ponude na GAZPROM benzinskoj stanici "Blok 45" u Beogradu, dok razmatramo mogućnost otvaranja KPG punionice na našoj benzinskoj stanici u Nišu. Dalji razvoj NIS-a u ovom segmentu zavisiće od perspektive razvoja tržišta u celini", istakao je Kandalincev.

Detlef Vesling, direktor za tehničku saradnju kompanije UNIPER, izrazio je nadu da će projekat "Plavi koridor" doprineti razvoju tržišta prirodnog gasa na Balkanu uključujući Srbiju i govorio o ekološkim prednostima upotrebe prirodnog gasa kao motornog goriva.

"Svi sada govore o klimatskim promenama. Ono što moramo da kažemo je da LNG ne doprinosi toliko redukciji CO2, oko 10 procenata. Ali, ako razgovaramo o drugim prednostima, koje su takođe važne tokom diskusija u EU, onda možemo da kažemo da LNG znači smanjenje emisije čestica za 95 odsto, ako poredimo sa dizelom. U Nemačkoj dizel kamionima već nije dozvoljen ulazak u pojedine oblasti. Takođe, kada je reč o buci – smanjenje je 70 odsto kada je reč o LNG-u. To su zaista prednosti koje moramo imati u vidu kada je reč o ekološkoj sferi i razlog zašto politika podržava razvoj ovih goriva u EU", rekao je Vesling.

Andre Šuman, direktor za pitanja tehničke saradnje kompanije UNIPER, predstavio je ideju i istoriju manifestacije "Plavi koridor", navodeći da je ključni cilj projekta prezentacija benefita upotrebe prirodnog gasa kao pogonskog goriva, kao i perspektiva razvoja ove vrste energenta na globalnom tržištu:

"Pored toga što želimo da ukažemo na prednosti upotrebe prirodnog gasa kao pogonskog goriva, cilj karavana vozila je i da se pokaže da postoji odgovarajuća maloprodajna i transportna infrastruktura za razvoj ove vrste energenta. Pored karavana vozila, organizujemo i okrugle stolove što se pokazalo kao dobra praksa jer imamo mogućnost da razmenimo mišljenja kada je reč o trnutnom stanju, kao i o perspektivama razvoja tržišta prirodnog gasa".

Marko Hodalić, menadžer prodaje vozila na prirodni gas za region centralne i istočne Evrope u kompaniji IVECO je ovom prilikom govorio o prednostima korišćenja vozila na LNG naglašavajući njihovu ekonomičnost.

"Ono što je interesantno je da na našem tržištu imamo veliku razliku u ceni između dizela i komprimovanog prirodnog gasa i to je ono što našim kupcima daje ekonomsku računicu da naprave plus u odnosu na dizel. Tako na primer, ako finansirate vozilo na LNG i plaćate mesečnu ratu, biće vam veća rata za gasno vozilo, jer je skuplje u nabavci, ali ćete istovremeno napraviti mnogo veću uštedu na gorivu, tako da ćete već prvog meseca biti u plusu", istakao je Hodalić, dodajući da korišćenje vozila na LNG ima nizak intenzitet ugljenika, kao i da se može skladištiti i distribuirati sa minimalnim gubicima.

Nastavak na B92...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.