Izvor: Politika, 08.Mar.2014, 13:33 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Počinje selidba pruga
Za izgradnju nove železničke stanice „Prokop” obezbeđen zajam, a na tender se prijavile tri domaće firme
Uklanjanje pruge na glavnoj železničkog stanici i oslobađanje prostora za izgradnju tržnog centara i kule „Beograd na vodi”, počinje danas, najavio je Dragoljub Simonović, direktor „Železnica Srbije” .
Ovo javno preduzeće namerava da u narednih šest meseci ukloni oko 50 kilometara pruge i više od 200 skretnica.
– Dat nam je rok >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << od šest do osam meseci, ali sam ubeđen da ćemo ovaj posao uraditi i mnogo ranije. Ne bih se gađao rokovima, ali biće iznenađenje – rekao je za „Politiku” Simonović.
„Železnice Srbije”, kako obećava, planiraju da rade po 12 sati na raščišćavanju Savskog amfiteatra, a, ako bude potrebno, i duže. U prvoj fazi biće uklonjeno oko 30 odsto kapaciteta, za šta je obezbeđeno oko dva i po miliona evra.
Najveći deo prostranstva od 90 hektara na kome treba da nikne 1,85 miliona kvadratnih metara stambenih, poslovnih i komercijalnih sadržaja i bulevar uz reku dug 1,8 kilometara, predviđeni Master planom predstavljenim u Dubaiju – koriste upravo „Železnice Srbije”.
Zato su sve oči s razlogom uprte u „Železnice”, jer je najveći deo posla, bar u početnim fazama upravo na ovom javnom preduzeću. Kako se „Železnica” bude povlačila iz priobalja, tako će biti oslobađan prostor za gradnju.
U vladi su nedavno dogovorene tri faze oslobađanja lokacije za budući projekat „Beograd na vodi”. Prva je izmeštanje dela koloseka, druga je završetak „Prokopa” i putničko-teretne stanice u Zemunu, kao i izmeštanje glavne i „Lastine” autobuske stanice, a treća faza, kojom se u potpunosti oslobađa Savski amfiteatar, biće završetak obilaznice od Bubanj potoka, preko Vinče do Pančeva.
Istovremeno sa izmeštanjem pruge „Železnice Srbije” rade i na preseljenju Glave železničke stanice. Ovih dana bi trebalo da bude izabrana najpovoljnija ponuda za nastavak izgradnje buduće glavne železničke stanice „Beograd centar” u Prokopu, a ugovor sa kompanijom koja ponudi najnižu cenu mogao bi da bude potpisan do kraja marta. U „Železnicama” očekuju da će radovi početi u aprilu.
– Spremni smo da odmah krenemo sa poslom, a datum početka radova zavisiće od spremnosti kompanije koja bude izabrana na tenderu – navode u „Železnicama Srbije”.
Na upravo završenom tenderu, zainteresovanost je pokazalo tridesetak firmi, ali su zvanične ponude dale samo tri domaće kompanije.
Reč je o firmama „Bauwesen” – Lazarevac, „Sitimont” –Zemun i konzorcijum firmi okupljenih oko beogradskog „Energoprojekta”.
„Energoprojekt” je inače i gradio postojeću infrastrukturu u Prokopu i njemu je posle propalog tendera na kome je pobedio mađarski „Trigranit” povereno pravo na gradnju. Ali zbog nedostatka sredstava i neredovnog priliva para iz republike i grada gradili su onoliko koliko im je plaćano. Sada kada je kuvajtski Fond za arapski ekonomski razvoj obezbedio kredit od 26 miliona evra, prema tenderskim uslovima, svi poslovi mora da budu završeni za 420 dana.
M. Avakumović
objavljeno: 08.03.2014.
Železnica sprema teren za “Beograd na vodi“
Izvor: Večernje novosti, 08.Mar.2014
POSLE tačno 130 godina od izgradnje pruge u Savskom amfiteatru, u subotu je počelo uklanjanje prvih koloseka, koji nisu u upotrebi više od tri decenije. Oslobađanje lokacije za najveći razvojni projekat u zemlji, „Beograd na vodi“, počelo je dan ranije u odnosu na plan. Time su „Železnice...