Izvor: B92, 28.Avg.2015, 17:17 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Pljušte SMS poruke iz banaka, šta znače?
Klijenti banaka u Srbij masovno ovih dana dobijaju mejlove i SMS poruke u kojima ih banke obaveštavaju o promenama i usklađivanjima, koji im baš nisu jasni.
Reč je o promenama koje nastaju zbog usklađivanja sa Zakonom o platnim uslugama.
Banke su, naime, dužne da klijente obaveste o svakoj promeni, a novi zakon predviđa novine poput promena nekih tarifa, načina raskida ugovora, izdavanja izvoda...
U jednoj banci objasnili su da su uslovi koje propisuje >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << novi zakon, čija primena počinje 1. oktobra, povoljniji za građane od onih koji su do sada važili.
“Banke moraju da obaveste klijente o svim promenama koje ih se tiču. Radi se o uplatama, isplatama, tarifama, karticama, tekućim računima, o usaglašavanju cenovnika sa zakonskom regulativom. To ne znači da je nešto skuplje ili jeftinije, nego i da se neke stvari koje već postoje možda i drugačije zovu”, kaže Dušan Uzelac, urednik portala “Kamatica“.
Za potrošače je važno to što je banka sada u obavezi da o svakoj promeni tarifa obavesti klijenta najkasnije dva meseca pre početka primene, kažu u jednoj banci.
Takođe, zakon predviđa da klijent može da raskine ugovor s bankom bilo kada, dok banka koja želi da raskine ugovor mora da mu da otkazni rok od dva meseca, kažu u jednoj banci.
Banka klijentu ne sme naplatiti naknadu za raskid ugovora. Ukoliko dođe do raskida, banka može da naplati naknadu samo za usluge pružene do dana raskida, a ukoliko je neka od njih plaćena unapred, za celu godinu, banka je dužna da klijentu vrati ono što je preplatio.
Uzelac objašnjava da je ovaj zakon bitan i zato što otvara put za elektronske platne institucije i prvi put definiše elektronski novac. “Ta mogućnost trebalo bi da dovede do razvoja elektronske trgovine u Srbiji i stvaranja konkurencije bankama u platnom sektoru”, kaže Uzelac.