Otvoren sajam nameštaja u Beogradu

Izvor: RTS, 05.Nov.2019, 20:56   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Otvoren sajam nameštaja u Beogradu

U Beogradu je otvoren 57. Međunarodni sajam nameštaja, opreme i unutrašnje dekoracije, sa više od 500 izlagača iz 38 zemalja. U prvih osam meseci izvoz je povećan 8,6 odsto, a domaći proizvođači nameštaja zaradili su od izvoza oko 365 miliona dolara. U drvno- prerađivačkom sektoru zaposleno je više od 40 hiljada radnika.
Do 10. novembra posetiocima sajma domaće i strane kompanije nude najbolje >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << iz svoje ponude. Srpski proizvođači nameštaja imaju tržište za svoje proizvode i kapacitet da znatno povećaju proizvodnju.

"Najbitnije mi da je nameštaj tvrdo napunjen, kad se sedne da ne upadneš, a za godinu dana da propadneš dole. I cene su bitne. Prilagođavamo ih svom džepu", kaže jedna posetiteljka.
Drugi kažu da cena utiče, ali i kvalitet, da ima više konkurencije i više mogućnosti i da ima boljih cena.
U srpskoj industriji nameštaja gotovo 90 odsto kapitala je u domaćem vlasništvu. To su uglavnom mikro, mala i srednja preduzeća. Najveći konkurenti za proizvođače pločastog nameštaja dolaze iz Poljske i Rumunije.
"Komparativne prednosti domaćih proizvođača pločastog nameštaja ogledaju se pre svega u sjajnoj geografskoj poziciji, dakle,naš nameštaj može brzo i lako doći do tržišta gde ga izvozimo. Takođe u odsustvu carina, dakle uglavnom Evropska unije, zemlje regiona i ostale ekonomske grupacije, ali i u savremeni tehnološki proces izrade što nas dovodi do situacije da nudimo dovoljno kvalitetan proizvod po dovoljno niskim cenama da je tražen i kupovan na preko 50 tržišta širom sveta", kaže Nikola Ružičić iz "Forma Ideale".
Potencijal za razvoj preduzetništva u industriji nameštaja je veliki. Važan je i za regionalni razvoj. Pored poljoprivredne proizvodnje često je i jedina industrija u ruralnim područjima.
"Iako je drvoprerađivačka industrija radno intenzivna industrija ona pruža ne samo zanat već i veliku autonomiju i kreativnost u poslu, pogodnu za razvoj sopstvenog biznisa. Svi proizvođači trude se da unose inovacije kao i nove materijale u svoje proizvode. Izazovi koji se stavljaju pred njih mogu se kvalitetno prevazići kroz saradnju privrede, institucija i obrazovnih ustanova", kaže Nataša Govedarica iz Privredne komore Srbije.
Nameštaj od punog drveta sve je traženiji na evropskom i svetskom tržištu. Srpskim proizvođačima masiva glavni konkurenti dolaze iz Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Poljske.
"Apsolutno možemo reći da srpski proizvođači prate trendove i što se tiče boja koje su ove godine u trendu koralno crvena, ljubičasta, pastelne boje, ali i što se tiče dizajna nameštaja koji se može na tržištima zapadne Evrope prodati po daleko većoj ceni nego što je to ovde. To je uglavnom nameštaj od punog drveta koji tamo ima veću cenu, dok se u Srbiji više prodaje pločasti nameštaj", kaže Aleksandar Ivković, marketing direktor Beogradskog sajma.
Za bolje rezultate domaći proizvođači nameštaja moraju ulagati u što veću finalizaciju proizvoda, jer takav nameštaj ima i do sedam puta veću cenu od primarne prerade drveta. 

Nastavak na RTS...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.