Izvor: B92, 13.Avg.2017, 11:06

Neviđeno u srpskim vozovima: Putnici će da hrle

Neviđeno u srpskim vozovima: Putnici će da hrle

Beograd -- Preduzeće "Srbija voz" odlučilo se za nove usluge kako bi privuklo što veći broj putnika.

Putnici u vozovima na linijama ka Novom Sadu i Baru mogu odnedavno da kupe piće ili grickalice tokom vožnje, a poslužuju ih stjuardese, poput onih u avionu, pišu Večernje novosti.

Ova usluga će uskoro biti uvedena i na relaciji od Beograda do Vršca. To je samo jedna od novina koju je preduzeće "Srbija voz" uvelo kako bi građanima putovanje učinilo prijatnijim.
>> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << />
Jugoslav Jović, v. d. direktora "Srbija voza", kaže da je ova usluga uvedena u probnom periodu od tri meseca, a da će se 11 odsto prihoda sliti u kasu ovog javnog preduzeća.

"Srbija voz" je jedno od četiri preduzeća koja su osnovana pre tačno dve godine podelom "Železnica Srbije".

“U prvih šest meseci ove godine prevezeno je 2,7 milioan putnika, što je za osam odsto više u odnosu na plan”, navodi v. d. direktora "Srbija voza".

“Nismo menjali cenu karata od 2010, tako treba i da ostane. Prihode ne bismo značajno povećali podizanjem cena, već bi nam se više isplatilo znatno povećanje broja putnika. To smo postigli na svim linijama na kojima je pruga dobra i gde smo konkurentni ostalim prevozima”, ističe on.

Jović kaže da su najpopunjeniji vozovi na relaciji od Vršca do Beograda, koji na tom delu pruge dostižu brzinu od 100 kilometara na čas i razdaljinu između ova dva grada prelaze brže od autobusa.

“Na ovoj relaciji ostvareni su fantastični rezultati u redovnosti, koja se do sada kretala od 95 do 97 odsto, što je san svake železničke uprave i zadatak od najvećeg značaja”, ističe Jović.

“Takođe, velika popunjenost kapaciteta je na relaciji Beograd - Novi Sad, oko 70 odsto, sa tendencijom stalnog rasta”, dodaje on.

Jović kaže da se putnici još nisu navikli na podelu među železničkim firmama, pa se na "Srbija voz" neretko svali gnev korisnika koji na željenu destinaciju nisu stigli na vreme zbog kvara na pruzi.

“Mi smo krivi za svaku neprijatnost koja se desi, jer se bavimo prevozom i u direktnom smo kontaktu s putnicima”, priča Jović.

“Njih ne zanima što kvar na pruzi treba da popravi "Infrastruktura železnica Srbije". U proteklih šest meseci smo imali mali broj kašnjenja zbog kvara naših voznih sredstava. To znači da dobro i preventivno održavamo naša vozna sredstva, a za prugu nismo nadležni”, ističe on.

Jović napominje da je nabavkom 21 elektromotorne i 39 dizelmotornih garnitura znatno podignut nivo kvaliteta prevoza, ali da on zavisi i od stanja železničke infrastrukture.

U "Srbijavozu" su u prethodnom periodu pojačali kontrolu osoblja koje naplaćuje karte u vozovima. Prošle godine je kod deset konduktera uočena nepravilnost u radu i pokrenuti su disciplinski postupci.

“Kupili smo mobilne terminale za izdavanje i kontrolu voznih karata i trenutno se koriste u vozovima na relaciji između Beograda i Vršca, a planiramo da ih uvedemo i na ostalim linijama”, kaže Jugoslav Jović.

“Novi sistem bi trebalo da olakša posao kondukterima, ali i da uvede red u izdavanje karata. "Srbija voz" razvija i aplikaciju za naplatu voznih karata platnim karticama putem interneta, e-tiketing i aplikacije za prodaju karata putem mobilnih telefona”, dodaje on.

Nastavak na B92...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.