Naši kupci se sami štite od trgovaca

Izvor: Večernje novosti, 04.Mar.2016, 19:54   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Naši kupci se sami štite od trgovaca

MALI broj potrošača u Srbiji spreman je da pokrene sudske sporove kako bi zaštitili prava koja im po zakonu pripadaju, ukoliko imaju problema sa trgovcima ili pružaocima nekih usluga, izjavili su predstavnici Udruženja za zaštitu potrošača "Efektiva", poznatiji kao zastupnici korisnika bankarskih usluga, posebno građana zaduženih u "švajcarcima".Prema zakonu, nezadovoljan potrošač koji ima problem sa iscepanom obućom, mobilnim telefonom ili nespravnim televizorom, najpre se pismenim >> Pročitaj celu vest na sajtu Večernje novosti << putem obrati trgovcu, a ako nije dobio pozitivan odgovor, onda se javlja nekoj potrošačkoj organizaciji. U zavisnosti od finalnog odgovora, na kraju, praksa pokazuje, problem se rešava mahom pokretanjem sudskog postupka. Iako je zakon predvideo da se u tim sporovima ne plaća sudska taksa i obezbedi "besplatno" advokat, naši građani nisu, ipak, ažurni.- Srpski potrošači ne žele da ulaze u sudske sporove jer dugo traju, a ne žele i da se izlažu dodatnim troškovima, ukoliko spor bude izgubljen - kaže Dejan Gavrilović, predsednik Udruženja "Efektiva". - Anketa sprovedena među ispitanicima pokazala je da je većina njih imala probleme kao potrošači, ali su ih uglavnom rešavali samostalno.BITKA ZA DUŽNIKE U "ŠVAJCARCIMA" VIŠE od 21.000 građana kod nas ima kredit u švajcarskoj valuti. Udruženje "Efektiva" ne odustaje od svojih zahteva, koji se odnose na konverziju kredita iz franka u evro na dan uzimanja zajma. Kako navodi Dejan Gavrilović, za četiri i po godine postojanja, podneli su oko 1.500 tužbi po raznim osnovama, ali dobili i na desetine pravosnažnih presuda, po osnovu jednostrano podignutih kamata.Gavrilović naglašava da je svega trećina ispitanika znala da su prava potrošača zaštićena Ustavom i posebnim zakonom. Anketa je pokazala i da potrošači smatraju da su trgovci u povlašćenom položaju u odnosu na njih, ali i da trgovci nisu među sobom u ravnopravnom položaju.- Više od polovine ispitanika smatra da su komunalna preduzeća povlašćena u odnosu na druge trgovce, kao i da problemi sa komunalnim ustanovama nisu rešivi - dodaje Gavrilović.Rečeno je i da je tom udruženju, koje se bavi zaštitom bankarskih klijenata i od polovine prošle godine i zaštitom potrošača, najviše žalbi građana do sada stiglo na obuću, zatim tekelomunikacijske usluge, na tehničku robu, belu tehniku, nameštaj, dok je najmanje bilo na klima-uređaje.- Treba pokrenuti što više sudskih postupaka, jer je to jedini način pritiska na trgovce robe i usluga da rešavaju probleme sa potrošačima - kazao je predsednik Udruženja "Efektiva". - Posebno prostora ima kod davanja komunalnih usluga.

Nastavak na Večernje novosti...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Večernje novosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Večernje novosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.