
Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 07.Dec.2021, 14:41
Momirović: Gradićemo i po snegu, samo da završimo započeto
Veoma je važno što smo se uspešno prilagodili da radove na putevima obavljamo i po lošem vremenu, kao što je danas, za razliku od ranije kada je bilo nezamislivo da se ovakvi radovi obavljaju u decembru po snegu, rekao je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
"Moraćemo da radimo i u januaru i u februaru ukoliko želimo da uspemo, a uspeh je to što danas gradimo 10 auto-puteva, projektujemo i radimo više od 1.200 km brzih saobraćajnica. Hoćemo da ljudima, >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << ne samo iz Kruševca i Pojata, pokažemo šta se ovde radi a ovaj auto-put dugačak 112 km biće najmoderniji u celoj jugoistočnoj Evropi " rekao je on.
Istakao je da će tek kada prođu tim putem ljudi biti svesni šta se sada gradi i da će iza sadašnje političke administracije ostati moderni auto-putevi, najbrže pruge u jugoistočnoj Evropi, vredni ekološki projekti, realan rast plata.
"Mi se nećemo povući dok sve ove projekte ne završimo. Mi menjamo perspektivu ove države i Srbija postaje zemlja u koju strani radnici dolaze da nađu svoju budućnost", istakao je Momirović.
Ukazao je da plan 2020-2025 nije politička mantra nego realan plan i cilj čiji je teži deo već odrađen i da "moramo da ostanemo fokusirani i sveži i da završimo ovo što smo započeli".
Šef projekta Behtel-Enke Viknajson Tevendran je naveo da ova kompanija kao izvođač i pored vremenskih uslova koji nisu najbolji nastavlja da radi betonske radove kao i radove na instaliranju drenažnih postrojenja.
"Zemljani radovi nažalost ne mogu da se odvijaju kako na sektoru 1 tako i na sektoru 3 ali ono što može da se radi, mi radimo", rekao je Tevendran.
Direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić je istakao da je akcenat sada na deonici od Pojata do Kruševca, dugoj oko 28 km gde je urađeno skoro 70 odsto zemljanih i radova na izgradnji nasipa.
"Jedan od prioriteta su nam sada mostovi, a ovaj koji obilazimo danas, drugi preko Zapadne Morave, je ujedno i najduži most na sekciji 1 dugačak 596 m. Na njemu se završavaju rasponi, grede, u Ćićevcu se proizvode nosači za potrebe izgradnje ovog mosta i oni predstavaljaju ključnu konstruikciji preko koje će ići kolovozne ploče", objasnio je Antić.
Istakao je da trenutni vremenski uslovi istina ne pogoduju zemljanim radovima ali da se svaki trenutak lepog vremena koristi za realizaciju zemljanih radova.
Prema njegovim rečima postoji više prioriteta oko izgradnje auto puta, od kojih je jedan naravno rok i da će se učiniti sve da se ispoštuje planirana dinamika.
Ipak, kako je naglasio ključni prioritet je kvalitet a kompanije angažovane na radovima, prema njegovoj oceni, kvalitet drže u prvom planu.
Kruševac dobija najmoderniji prečišćivač otpadnih voda
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture izjavio je da je izgradnjom postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda u Kruševcu za koje je ministarstvo, nakon uspešnog probnog rada, izdalo upotrebnu dozvolu rešen veliki ekološki problem u Kruševcu.
On je prilikom obilaska postrojenja rekao da je oko 75 odsto Kruševca prekriveno kanalizacionom i kolektorskom mrežom i da ovaj ekološki projekat pomera Srbiju napred.
"Ovo nisu apstraktne priče i mi moramo ovakve projekte da sprovedemo na 80 odsto teritorije Srbije. Ovo je veliki uspeh i moramo da zahvalimo našim evropskim partnerima KFV banci na velikoj pomoći i podršci, izjavio je Momirović.
Postrojenje za prečišćavanje otpadnih voda u Kruševcu izgrađeno je u skladu sa standardima Evropske unije i reč je o prvom postrojenju u Srbiji koje uključuje i solarno sušenje kanalizacionog mulja, čime on postaje energetska sirovina za industriju cementa.
Momirović je naglasio da situacija u Srbiji nije baš najbolja jer najveći deo otpadnih voda ide direktno u reke i koristi se za piće.
Dodao je da Srbija sada ima ekonomski kapacitet da reši ovaj problem koji je decenijama guran pod tepih i naveo da je cilj da se u narednih pet godina investira više od četiri milijarde evra i izgradi više od 6.000 km kanalizacione infrastrukture i više stotina postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda.
Gradonačelnica Kruševca Jasmina Palurović je istakla da je ovo jedno od najmodernijih postrojenja ne samo u našoj zemlji, već i u regionu i kojim je potpuno rešen problem prikupljanja i prečišćavanja otpadnih voda u Kruševcu.
Direktor Javnog komunalnog preduzeća "Vodovod - Kruševac" Vladimir Milosavljević je istakao da sistem za prečišćavanje čija je izgradnja trajala tri godine, svrstava Kruševac u red tehnološki razvijenih i uređenih gradova u Evropi.
Izgradnja centralnog postrojenja kapaciteta vredna 14,3 miliona evra završena je sredinom prošle godine, nakon čega je usledio probni rad i optimizacija tehnoloških radnih parametara.
Paralelno sa izgradnjom postrojenja, izgrađeno je i 60 km kanalizacione i kolektorske mreže kojom je povećana pokrivenost grada kanalizacionom mrežom, a na mrežu su povezana i sela Veliko Golovode, Modrica, Lipovac i Pakašnica.
Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...
"Kruševac dobija najmodernije postrojenje za prečišćavanje otpadnih voda"
Izvor: B92, 07.Dec.2021
Tokom obilaska najmodernijeg postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda u Kruševcu za koje je ministarstvo izdalo upotrebnu dozvolu nakon uspešno obavljenog probnog rada, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović podvukao je da je danas rešeno jedno veliko ekološko...