Minut na železnici štedi milion €

Izvor: B92, 25.Feb.2011, 14:56   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Minut na železnici štedi milion €

Beograd -- Skraćenje transporta za jedan minut donosu uštedu od milion evra, zbog čega je Kargo 10 jedan od najvažnijih projekata, kaže Milutin Mrkonjić.

Zato je prema rečima ministra za infrastrukturu, cilj tog zajedničkog železničkog preduzeća Srbije, Hrvatske i Slovenije da od oktobra 2010, preuzmu deo tereta sa Koridora 4.

"Zahvaljujući ovom preduzeću železnički transport od Minhena do Istanbula smanjiće se sa sadašnjih 55 do 60 sati, na 40, a na železničkoj >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << pruzi Ljubljana-Zagreb-Beograd-Istanbul saobraćaće 2.000 3.000 vozova više nego sada", rekao je ministar za infrastrukturu na otvaranju regionalne ministarske konferencije o tome u Beogradu.

Mrkonjić je međutim istakao i "da moramo dovesti železnicu u red, napraviti pruge za brzine od 160 kilometara na sat, da moramo svuda da imamo elektrificiranu prugu, kao i da pruga mora da bude dvokolovozna".

Predstavnik Evropske komisije Frank Jost rekao je da je preduzeće "Kargo 10" značajno za integraciju u transportni sistem Evrope i podsetio da postoje fondovi IPA za projekte razvoja železnice i infrastrukture. Jost je naglasio da je potencijal železničkog saobraćaja ogroman, ali treba sprečiti dominantan, monopolski položaj železničkih preduzeća u pojedinim zemljama, odnosno ne sme doći do toga da se isključuju novi prevoznici.

On je izjavio i da će u narednih šest godina u modernizaciju železnice u Srbiji biti neophodno investirati 4,5 milijardi evra jer je preduslov ulaska u EU da infrastruktura bude u skladu sa evropskim standardima.

"U naredne dve godine biće uloženo 1,2 milijarda evra u početak modernizacije magistralne pruge na Koridoru 10 i modernizaciju i rekonstrukciju pruge od Beograda do Bara", objasnio je Mrkonjić.

I Crna Gora će se pridružiti zajedničkom železničkom preduzeću Srbije, Hrvatske i Slovenije Karko 10, izjavio je crnogorski ministar saobraćaja Andrija Lompar.

"Cilj je da sve nacionalne železnice u regionu buti članice Kargo 10", rekao je on novinarima na konferenciji.

On je potvrdio i da će biti formirana medjudržavna komisija Srbije i Crne Gore na najvišem nivou koja će se baviti Koridorom 10, odnosno drumskim i železničkim putem od Beograda do Bara.

"Crna Gora je u završnoj fazi pregovora sa kineskim kompanijama oko izgradnje auto puta od Podgorice do Mateševa sa opcijom da se nastavi sa izgradnjom ostalih deonica", rekao je on.

On je dodao da su predstavnici kineskih kompanija saopštili da taj deo posla koji im se nudi za njih nije prevelik, i da će tokom njihove naredne posete razgovarati i sa srpskim ministrom infrastrukture Milutinom Mrkonjićem kako bi se videlo da li postoji mogućnost da grade i deo kroz Srbiju.

Upitan koliko je izvestan aranžman sa Kinezima, Lompar je odgovorio: "Videćemo kakva će biti njihova ponuda i na bazi toga ćemo odlučiti", kazao Lompar.

Crnogorski ministar je kazao i da će projektna dokumentacija za rekontrukciju pruge Beograd Bar kroz Crnu Goru biti završena sredinom

2012. godine i da će tada biti moguće početi rekonstrukciju na osnovu Studije koju je uradila italijanska kompanija Italfer, a koju je finansirala italijanska vlada. Studijom je predviđeno da Crna Gora uloži 138 miliona evra za obnovu pruge, a Srbija 198 miliona evra.

Lompar je kazao i da očekuje da će iz IPA fondova EU biti dovoljno novca da se uradi projektna dokumentacija.

Nastavak na B92...






Povezane vesti

Crna Gora će se pridružiti preduzeću "Kargo 10"

Izvor: Blic, 25.Feb.2011

Crna Gora će se pridružiti zajedničkom železničkom preduzeću Srbije, Hrvatske i Slovenije "Kargo 10", izjavio je danas u Beogradu crnogorski ministar saobraćaja Andrija Lompar. .."Cilj je da sve nacionalne železnice u regionu buti članice Kargo 10", rekao je on novinarima na konferenciji...On...

Nastavak na Blic...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.